Видео


Tarekat Safwah Naqshbandi Zhikr masuk Makam ke TUJUH



SAFWAH akan bergerak sebagai satu persatuan demi memelihara aqidah akidah tarekat sufi di Malaysia.

SAFWAH juga memelihara amalan zikir sufi

SAFWAH juga mempertahankan tasawuf suluk zikir sufi menuju makan ketujuh

Di Majlis Silaturahim Bicarasufi.com

Sila semak melalui Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam

http://www.e-fatwa.gov.my/jakim/keputusan.asp
http://www.e-fatwa.gov.my/mufti/default.asp

Berikut pendokong tajdidsegar
-------------------------

http://annaqshy.blogspot.com/
http://pondoktampin.blogspot.com/
http://bahrusshofa.blogspot.com/
http://aljoofre.blogdrive.com/
http://www.bicarasufi.com/bscweb/


http://tajdidsegar.blogspot.com

Apa punya Wahhabi lapokkkkk!

Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 47,240
Добавлено: 6 лет
Длительность: 9:44
Комментарии: 140

Тэги для этого Видео:  



Найти больше видео в категории: "Comedy"
Видео загрузил: tajdidsegar
Показать больше видео, загруженных tajdidsegar


Похожие видео:

ATRAKSI TASAWUF TINGKAT TINGGI
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 20735
Tariqat naqshbandiah aliyyah - Ya Hanana
Рейтинг Рейтинг РейтингРейтингРейтинг
Просмотров: 7549
lawati Blog kami di http://www.kejusa.blogspot.com Adakah ini ajaran agama Islam yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w kepada sekalian umatnya?...
Zikir Sir
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 67539
Zikir Sir
Thoriqat Haq Naqsyabandi
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 56462
Thoriqat Haq Naqsyabandi
Rahsia Hakikat dlm berTariqat (Preview-2)
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 56869
Pengajian tasawuf kupasan ilmu oleh Tn Syeikh Drs.Hj Hamdan An Naqsyabandiyah Al-Kholidi Babussalam,Indonesia dalam kuliah suluk beliau yang saya...
zikir jahar
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 44181
Majlis Zikir oleh ahli sufi & tarekat di Malaysia
zikr rifai
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 4576
SYARIAT TARIKAT HAKIKAT MA'RIFAT BERLIANNYA ISLAM.wmv
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 16580
NoHP: 081267005989 Saudara akan sangat rugi dan menyesal kalau tidak menegtahui ini (jalan pintas)
Hadra With Shaykh Nazim Al Haqqani YouTube
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 3124
LELAKI NON MUSLIM MENANGIS APABILA DIHORMATI AHLI ZIKIR (Sila Share)
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 81441
Menjadi kebiasaan di Amerika Syarikat, ahli tarekat berzikir di kawasan umum. Video ini bertempat di Washington DC, dalam suatu majlis tertentu...
Traditional Sufi Ceremonies Ensemble - Sufi Devran
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 51015
Throughout history our ensemble has examined the ceremonies carried out by Sufi's, with the desire to become closer to the Creator and to unite...
Fatwa Tarekat - Prof. Dr. S. Syeikh Kadirun Yahya 1/5

Просмотров: 45849
Fatwa Tarekat saat penutupan i'tikaf 1987
Ayoh PAK, benterasi Ajaran Sesat di Malaysia JUGAK!!
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 26765
tolong pak lurah, pak polisi... tangkep itu org yg ngikut aliran sesat.. pak... di Malaysia itu ramei bilangannyaaaa. tolong pak ya jangan...
Tasawuf dan Tarekat Suatu Penjelasan 1/35
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 70323
Siri Penerangan Tasawuf dan tarekat dan asal usul kemunculah tarif tasawuf dan tarekat mengikut Ahlul Sunnah Wal Jamaah dan sanad2nya
Tarekat
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 213221
Tarekat in Malaysia
Zikir - Allah Allah Allah Naqshbandi Tariqa

Просмотров: 46857
Makedonyada Rifai Bayanlar

Просмотров: 19747
Bürhan nedir, bürhan ne demek? Cevap;Delil, hüccet, isbat vasıtası demektir. Önce şunu belirteyim, Rufai Dervişlerinin icra ettiği *Zikir*...
Dokumentari Pusat Suluk Barsilam Langkat,Sumatera.
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 24755
Dokumentari oleh Astro Awani di Pusat Suluk Naqsyabandiyah Al-Kholidiah,Langkat,Sumatera Utara.Kebetulan Tuan Faqir Amal hadir di sana bersuluk...
Tarikat Sufi/Tasawuf (5/5)
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 45047
Syeikhul Islam Muhaiddin an-Nawawi as-Syafie rahimahullah di dalam kitabnya yang berjudul "Ar Raddatul ar Raudah": وَمَنْ يَدِيْنُ بِهَذَا فَهُوِ...
Suasana Tamat Bersuluk Naqsyabandiyah Al-Kholidiah Jerlun K.Kangsar
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 51429
Suasana majlis tamat bersuluk Tariqat Naqsyabandiyah Al-Kholidiiah.,di bawah pimpinan Tuan Mursyid Muda Syeikh Mohamad Asri Abdul Wahab Abdul Manas...
rifai zikir
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 20629
hasan rifai
GERAKAN TAREKAT SUFI DI INDONESIA
Рейтинг Рейтинг РейтингРейтингРейтинг
Просмотров: 2076
lebih lengkapnya silahkan kunjungi di wabsite original di http://www.naqsyabandiyahmudzhariyah.blogspot.com
Naqshbandi GILA isim.flv
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 101930
ini zikir best isim Sila semak melalui Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam...
Bahaya Tarikat Sufi/Tasawuf (1/5)
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 158723
Kesesatan ideologi sufi/tasawuf perlu dikaji, didedahkan dan diketahui oleh setiap individu muslim yang mahu menjaga kemurnian akidahnya. Penulis...
Naqshabandi Hallaqi - Bahrus Shofa Hallaqi.flv
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 22117
Berpesta Naqshabandi Hallaqi - Bahrus Shofa Hallaqi Bicarasufi Sila semak melalui Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam...

Комментарии:

Автор naqshaband (5 лет)
tajdid segar pi la ngaji lagi,dorman viewer pun sama jangan ambil mudah

Автор TheAzhaexistence (3 года)
yg memuji dan dipuji...

Автор asalkampung (1 год)
ertrinya: '' tiada tuhan yg disembah melainkan Allah '' Kalimah zikir yg
paling baik/afdal diantara kalimah ziikir yg lain.. dan ilmu tasawuf
diturunkan oleh ALLAh swt kpd manusia bertujuan utk mengindahkan setiap
ibadah yg kita buat......walahualam.

Автор halimjamil1970 (4 года)
bro jangan buat fitnah ini tareqat sufi

Автор dormanviewer (5 лет)
Wahabi funded by british? That's fitna brother.

Автор helix (4 года)
kita tidak pernah berada pada zaman Rasullullah bahkan, ilmu yg kita ada
mengenai apa yg diperaktikkan oleh Rasullullah telah disekat begitu byk
sekali.... tambahan pula wahabi byk berkisar tentang halal haram, ilmu
syariah... mana ada mengenai tarikah?

Автор dedyaaa (5 лет)
Utamakan khusnudhon. Hilangkan kebencian. Saling menghargai... Itu amalan
Tarekat Haq. Bukan Wahabi, bukan Naqsyabandi. Namun demikian, mereka
menambahkan dalam amalan Naqsyabandi (Tarekat Naqsyabandi memiliki ciri
dzikr sirr /dzikr yang tak akan terdengar oleh khalayak) dalam Tarekat
mereka. Sehingga mereka menyebut sebagai Tarekat Haq (wa) Naqsyabandi.
Karena terlalu bencinya dengan tarekat, penampil video ini juga menuliskan
kata Wahabi sebagai judul.

Автор hafiz pkrpenang (3 года)
@tamingsariyt ya gurunya abu ali faramadi.. salah sorang syeikh naqsyabandi

Автор lynn2551 (4 года)
ke Pakistan, India, Iran Iraq dan seterusnya ke asia tenggara. Di barat dia
perge ke turki dan lain-lain negara. Serang ni dah ada di US, UK dll. Ini
bukan cara nabi Muhammad. Nampak macam alim ,tapi dia terlebih-lebih. Apa
yg terlebih2 tu bidaah dan haram. juga tersesat. masuk api neraka. Cuba
check syarahan " BAHAYA TARIKAT SUFI/TASAWWUH" baru kita faham.. Kita dah
banyak terseleweng.. Yg kata Wahabi ni sebenarnya, mohamad bin wahab yg
cuba memperbetulkan aqidah ramai org arab yg dah terpesung

Автор hatiparah (3 года)
@ravmonz ko ni bagus ke....

Автор muhd asri mohd seleiman (6 лет)
SIAL PEH BUDAK!!!

Автор Paku Bess (6 лет)
apa itu wahhabi..? korang faham ke..yg nak bg komen ni...so ini betul ke
wahhabi..kalau salah nak ke tanggungjawab kat akhirat..?

Автор MBURAQ (6 лет)
salamou alaikoum brothers!i dont understand your language.but there is a
wrong:wahabis never accept tarekat.tarekats in sunni world. not wahhabi
countries.

Автор Anomiman (5 лет)
this is bull

Автор opteronx (4 года)
aku baru tau dari seseorg yg tau hal agama.dia cakap zikir ni mmg ujud.pada
sapa yg dok sembang pandai tu.sila tanya.roh sebelum masuk jasad apa dia
zikir.jasad masa janin camna dia zikir

Автор pedro111284 (3 года)
@YgAriff Tuan sila pi rujuk pada kitab al-ghunyah karangan syeikh abdul
qader jailani.Dan apa pandangan Tabiin besar Imam az-zahabi terhadap
beliau.Masalah nya amalan yg orang terekat buat sekarang dahlah bukan dari
nabi malah abdul qader jailani sendiri pun tak pernah ajaq cara mc nie.Nak
zikir boleh tapi biaq dengan cara yg betoi.

Автор tamingsariyt (5 лет)
Ingatlah Tajdid, Gunakanlah lidah kamu dengan kata-kata yang baik supaya
senang didengar oleh saudara-saudara Islam kamu. Hisablah lidah kamu
sekarang sebelum lidah lamu menghisab kamu di Yaumil Mashar.

Автор Waled Hashemi (3 года)
Saya nak tanya sikit. Bagaimana cara memelihara hadis? Adakah institusi yg
sebagai watchdog memelihara hadis2 yg saheh tidak diubah, gubal direka
dengan menggunakan nama2 para ahli hadis? Sekarang ni da banyak hadis yg
dikatakan sahih disebelah pihak & palsu disebelah pihak yg lain padahal ia
adalah hadis yg sama. Anda tau kenapa? Ini disebabkan pecah belah umat maka
hadisnya jadi begini

Автор cikguyati81 (5 лет)
wahabi ada tarekat ke??.. Allah... mengapa orang MENGINGATI ALLAH dikata
sesat... orang yg dok melalak goyang kepala goyang seluruh badan kt pub dan
disko...apa citer.. napa x dedahkan ... sibuk dok kata org yg MENGINGATI
ALLAH sesat... naper x sibuk tgk kebejatan dan kesesatan anak remaja islam
di luar sana... yg sesat dgn black metal.. yg sesat dgn ideologi yg ntah
apa2....

Автор pakwahab (3 года)
Indahnya zikir.. ALLAH HU AKHBAR...!!! mengapa sesetengah saudara/i
mempertikaikan amalan zikir.? DAN mengapa TIDAK mempertikaikan amalan
konsert yang terang2 melalaikan manusia!! ,menari dan berpelukan diantara
yg bukan mahram???? dan mendedahkan aurat yg WAJIB d lindungi? Mengapa
berzikir beramai2 di sesebuah tmpt di pertikaikan sedangkn "berparty"
didalam rmah,berjoget didalam disko , bercampur laki dan ppuan dalam
keadaan terbuka aurat itu nyata lebih sesat... subhana'ALLAH....

Автор Mohd Radhi Razali (3 года)
(4) Here is the 4th hadith sahih - About dhikr in group (Bukhari & Muslim):
Ibn Majah, and Bayhaqi narrated from Abu Hurayra (Allah be pleased with
him) that Rasulullah (peace be upon him) said, “Allah says, ‘I am as My
servant thinks of Me, and I am with him when he makes remembrance (dhikr)
of Me. If he makes remembrance of Me to himself, I make remembrance of him
to Myself. If he makes remembrance of Me in a gathering, I make remembrance
of him in a gathering better than it."

Автор elbeezeeful (3 года)
tarik ikat naqsyabandi ni memang majlis fatwa dah istiharkan sesat.
penganut wahdatul wujud majlis fatwa dah istihar = kaafir. melambak
pengikutnya dalam malaysia...

Автор MrHilaluddin (3 года)
@NormalPerson1989 kalau daif pun apa masalahnya bukan bila daif makna ia
palsu...yg ditakuti hadis palsu....

Автор Cimande83 (3 года)
@YgAriff betul tu ibarat anak2 yang baru blajar ABC disuruh mengerti
algebra yang melibatkan pengunaan ABC pada ilmu hisab, sudah tentulah tak
masuk akal menurut mereka

Автор qathrunnada03 (2 года)
mudah mudahan mendapat rahmat Allah.. pengampunan hanya pada sisi Allah..

Автор dormanviewer (5 лет)
nabi pernah bertareqat? Apa nama tareqatnya ya akhi? Lucu banget.

Автор fructose man (11 месяцев)
amende yg sesatnye..?

Автор Rahmad Badri (6 лет)
Ini bukan wahhabi lol

Автор Abu Bakar Abdul Rahman (2 года)
Hancurlah lidah lidah pemfitnah

Автор hauraa persada (6 месяцев)
Hu...hu....nya seperti nyanyian perang suku Indian, Ya Allah...kenapa
orang2 ni?Buka hati kalian untuk mempelajari apakah Rasulullah pernah
mengajarkan yg seperti itu?

Автор Ak Jk (2 года)
Akan binasalah lidah lidah yg jadi fitnah nantikan lah azab ALLAH ALLAH HU
AKHBAR

Автор Mohd Radhi Razali (3 года)
(9) Does Islam totally forbids dancing at all in dhikr? Here is the hadith
sahih: Narration of Ahmad in his Musnad, and al-Maqdisi with sound
narrators from the hadith of Anas that said: “Once, the Abyssinians were
dancing in front Rasulullah, saying in their language: ‘Muhammad is a
righteous servant.’He said: “What are they saying?” It was said: “[They are
saying] Muhammad is a righteous servant.” When he saw them in that state,
he did not censure them. Rather, he approved of their act.

Автор paranghitammerah313 (3 года)
indahnya zikir Allahu Akbar!!!

Автор Patin Sufi (4 года)
Meke msuk sebb dh boring. Khutbah Jomaat psal Ari Ibu - Kmentrian Wanita,
Ari Cikgu - Kmentrian Pelajran, Ari Pahlawan - Kmentrian Pertahanan, Ari
perkerja - Kmentrian Buruh, Dan mcam cam lagi. Ari Iman / bilal/mufti siada
atau xkan ada ? Xdi itiraf. pelik. Klau ada text khutbah yang diset kena
ubah. Bnyak korjo, gaji mau, pngkat mau.

Автор abbygerl (4 года)
ape ni!!nak mampos ke?so the salah!

Автор Adiant Ciox (1 год)
Artinya Dia.. Dia.. Dia... ini dzikir yang bathil karena Rasulullah
shalallaahu 'alaihi wasalaam sama sekali tidak mengajarkan demikian.

Автор anakbanjar83 (2 года)
... Perlu ke dalam gelap? Pelik lah puak ni.....

Автор razz miee (5 месяцев)
hauraa dan semua yang mengatakan sesat. harap jgn terburu-buru mengatakan
sesat..sebab mereka ada dalilnya...ok......

Автор babat444 (6 лет)
Pak wahab takde kerja kena cari kerja. Kesian.

Автор lynn2551 (4 года)
pada masa tu. Ramailah org yg menentang dia, sebab dah sebati dgn cara
syirik tu. Jadi mana2 or kita yg belajar di mekah ke madinah ke, bila dia
balek m'sai, tengok banyak fahaman2 , macam ni, tu yg mereka nak
perbetulkan balek aqidah kita, tapi mereka ni tiba2 digelar "wahabi" .
Media2 seluruh dunia(yg dikontrol yahudi) pun pandai melebelkan mereka ni
Wahabi dari Arab. Padahal mereka ni nak suruh semua muslim kembali kpd
cara2 Rasulullah. Dan kikis cara2 tahyul yg se-tgh org buat. Wallahuallam

Автор nestlebliss (4 года)
kalau tak tahu jangan nak cakap suka hati je...

Автор ramleeish (1 год)
kalau xtahu jgn nk kata org sesat.....check diri sendiri dulu..entah2
mngata tu sesat.. jaga lidah tu..semua nanti kena soal

Автор personaepik (2 года)
xpelah ikhwan2 semua.. kan guru kita selalu berpesan.. mereka tak tahu dan
xkan tahu selagi mereka masih jadi mereka.. kita doakan jek semoga mereka
diberikan taufik dan hidayah sebelum merka mati..

Автор NormalPerson1989 (4 года)
Assalam, berikan saya perawi yer ataupun dgn kata lain riwayat siapa, jgn
sampai ia adalah hadis daif, jgn kita berpegang sesuatu hadis andai kita
tidk tahu akan kebenaran yer.

Автор Hakim Isa (1 год)
salam..take down this video please..yg bercakap buruk2 kat sini..jumpa nabi
pn x penah lg nak bising2..video ni akn menimbulkan fitnah kpd mereka yg
tidak tahu..utk memelihara mereka dari fitnah..lebih baek kite delete video
nie..jazakallah

Автор sOliLo QuiZe (10 месяцев)
Nabi.. Allah ajar nabi ni, mula2 tarekat, apa maksud tarekat, tu bahasa
arab, bahasa melayu org kata jalan.. yakni jalan ibadah.. selama sekian2
jalan ibadah.. barulah dikumpulkan jadi tasawwuf.. lepas tasawwuf baru
diterjemahkan jadi usuluddin, bila usulluddin baru terjemahan jadi feqah..
tapi hari ni org ambik yang feqah saja, sammpai ke mati..

Автор pedro111284 (3 года)
@walid747 When imam ahmad allowed zikir dancing.give me the proved.which
book of kitab.He is one of the tabit tabiin,which mean conformation that
group if u follow u never lost the way.They are stricly never do whatever
prophets never do expecialy on ibadah things.

Автор Waled Hashemi (3 года)
@radhirm84 Assalamualaikum Bro. Just to clear some doubt here. Imam Ahmad
Hanbal allowed dancing during zikir? Do u know who is Imam Ahmad Hanbal?
The Saudis mostly what u all call them Wahabi follow mazhab Imam Ahmad.
Does Wahabi perform dancing during zikir? If u have free time, read what
Allah swt said about zikir in surah Al 'Araf. Or u would rather refer to
hadis first then the Qur'an?

Автор Mohd Radhi Razali (3 года)
(3) Here is the 3rd hadith sahih: Sahih Muslim Book 35, # 6505: Abu Huraira
reported Allah’s Apostle (peace be upon him) as saying Allah has mobile of
angels, who have no other work except to follow assemblies of Dhikr and
when they find such assemblies in which there is Dhikr, they sit in them
and some of them surround the others with their wings till the space
between them and the sky of the world is fully covered, they go upward to
the heaven after dhikr assembly is adjourned...

Автор opteronx (4 года)
no komen.lebih baik jgn kata apa2

Вставка видео:

URL 
Ссылка 

Поиск Видео

Top Видео

Top 100 >>>

Видео

Seo анализ сайта