Видео


Tarekat Naqsyabandiah Al-Kholidiah



Majlis berbaiah ahli baru di Ipoh, Malaysia bersama Tuan Shiekh Tajuddin Barsilam, Langkat, Sumatera.


Просмотров: 73751
Добавлено:
Длительность: 1:16
Комментарии: 122

Тэги для этого Видео:



Найти больше видео в категории: "27"
Видео загрузил:
Показать больше видео, загруженных


Комментарии:

Автор azlan ariffin ariffin ( назад)
Adakah golongan ini sahaja layak ke syurga dan diiktiraf iman mereka?kenapa
ajaran Islam mesti tertutup dan tersembunyi seperti ini?

Автор ahad6666 ( назад)
Kepala hotak hang lah menyeleweng dari islam ... Di akhirat syafaat baginda
nabi, syafaat anak soleh,syafaat guru yg tesambung sanad ilmu ke rasululah
,pewaris rasulullah ....bangang ... Bodoh


Автор gwen arissa ( назад)
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam
Malaysia Kali Ke-3 yang bersidang pada 15-16 Nov 1981 telah membincangkan
Tarekat Naqsyabandiah Khalidiah Kadirun Yahya. Muzakarah telah memutuskan
bahawa Tarekat Naqsyabandiah Khalidiah yang dibawa oleh Kadirun Yahya
adalah menyeleweng daripada ajaran Islam dan mengamalkan tarekat ini adalah
sesat.

Автор Minami Kite ( назад)
kah kah kah ...lawok

Автор azhary32 ( назад)
Bestnya dpt cium tangan TOK SYEIK.. Cium tangan IBU DAN BAPA sendiri pun
tak SEBERKAT mcm ni.. Aku mcm keliru arrr!! So tangan yg mana lagi BERKAT
NI,??

Автор azhary32 ( назад)
Bestnya dpt cium tangan Syeik.. Cium tangan ibu dan bapa tak SEBERKAT mcm
gini seyy!! Malahan memuji muji tokoh Syeik dari ibu bapa sendiri.. ( TU
BARU IBU BAPA, BELUM PUJI NABI LAGI).. Tu yg byk terjadi di dunia skrg..
KESALAHAN MAK BAPAK DIA, DIA BOLE NAMPAK.. !!!!! KESALAHAN TOK SYEIK, DIA
TAK NAMPAK LANGSUNG.. PASAL TOK SYEIK NI SESUCI SUCI DARI MAK BAPAK DIA..
SO APA PENDAPAT ANDA SEMUA??

Автор TheFisabilillah3 ( назад)
kalau dah jahil jangan tunjuk pandai majlis zikir ada berdalil sahih sunnah
Rasulullah saw, cari hadis ni kalau pandai sangat (Hadis Riwayat. Muslim
dalam Kitab ad-Dzikr wa ad-Du’a wa at-Taubah wa al-Istighfar, hadis no.
2689, lihat Syarh Muslim [8/284-285]

Автор Ros me ( назад)
Sesungguhnya Syariat Islam itu telah Allah sempurnakan & Nabi Muhd adalah
sebaik2 contoh kpd umat manusia. Allah telah melengkapkan Islam itu sebelum
kewafatan Nabi Muhd s.a.w, maka Tiada sesiapa pun yg berhak utk menambah
atau mnGurangkan apapun bentuk yg brunsur ibadah. Allah & Rasul Nya telah
meberikan panduan kpd Umat Islam bgaimana mahu beramal ibadah & bgaimana
cara mahu mnSucikan & mnDekatkn diri kpd Allah. Bidaah:- Setiap amal yg
baru tanpa dalil dr Al Quran & Hadis adalah Sesat.

Автор Syawal Hakim ( назад)
apalah yang ada pada nama pada label karung guni je.. tinggal dunia tinggal
lah label nama karung2 guni tu..

Автор Mailo S ( назад)
[al-Rum 30:31-32]

Автор Raf Pae ( назад)
Susahnya jika ad yg komen trlrbih pandai...hamba2 Allah ni masuk tareeqat
semata2 kerna nk mndekatkan diri pada Allah taala..tiada niat lain pun..
siapalah kamu utk menyesatkan hambaNya yg bertakwa

Автор ibrahimfc96 ( назад)
Puak wahabi2 bodo raja bid'ah aje yg suke menyesatkan tarekat dan
ulama2nye...wahabi o wahabi...

Автор ryu serizawa ( назад)
semoga diperjauhkan fitnah terhadap umat Islam di Malaysia..Inilah kehendak
Barat

Автор jemang71 ( назад)
Nak tau rsa sendiri la...ilmu tasauf n usul ni bukan bleh diajar scra umum
n terbuka...kalo tak sampai tahap n tanpa bimbingan sama la mcm mengajar
math tambahan kpd budak darjah satu...wallahua'lam

Автор Husaini Aris ( назад)
benar wahai ali...ada lg satu tarekat ahmadiyah pun difatwakan sesat...Nabi
kan sudah berpesan "Aku tinggalkan kepada kamu 2 perkara. sekiranya kamu
berpegang pada kedua-duanya, kamu tidak akan sesat selamanya iaitu kitab
Allah (Al-Quran) dan sunnahku" hadis riwat Imam Malik. dari hadis ini pun
sudah cukup untuk menjadi panduan hidup kita supaya tidak lari dari akidah
ahlus sunnah wal jamaah...supaya Allah menyelamatkan kita...

Автор razz miee ( назад)
org yg b'tanya kenapa disembunyikn? gua kata...kalau lu nampak 10 juta
depan mata tak da org masa itu.. lu mau kasi sama polis apa lu kasi tayang2
ka itu 10 juta depan org awam sebelum polis sampai nti ada yg curi mah...
sebab itu lu mesti kasi sembunyi tu 10 juta baru selamat bawa pergi balai
polis... haha ada paham ini kiasan ka? 10 juta:ilmu al-haq org awam:nanti
ada orang awam belajar sekejap ja terus tak belajar sampai habis.
polis:maksudnya org nak belajar balai;tmpt org2 yg faham

Автор EmpayarMelayu 1Malaysia! ( назад)
Hang sape nak tengok muka orang ade nur imam ke tidak ? adekah allah
menilai seseorang hamba dari segi rupa paras ? sila jawab !

Автор Nizam Act ( назад)
Setiap manusia perlu berguru, kena guru yg berwasilah, berbaiah dgn guru,
faham ko, bkn berbaiah tiga line,yg tu yg karut, sahabat nabi semunya
berbaiah dgn nabi, klau sapa kata ni sesat sah la org tu mangkuk ayun,

Автор Zull Kiffli ( назад)
mintak maaf menyelit,sy bukan lah arif sgt bab nur2 Allah ni,tp apa yg En
Mali cakap ni x elok,knp kita perlu menilai seseorang dari luaranya,jgn lah
terhijab dgn luaranya kerna kita xtahu darjatnya di sisi Allah,bukanlah nk
membanggakan dia tp sekurang2nya hormat lah ciptaan tuhan..dan apa yg saya
tahu nur Allah tu bukan lah cahaya semata2..

Автор bob majid ( назад)
73 jalan...satu jalan yang diredhai Allah.......

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
Imam Syafie R.A waliAllah ya benar.. ingatkan salah 1 tulisan Imam
Al-Ghazali R.A mengatakan di zaman beliau shaja ada 44 tarekat muktabar yg
berkemungkinan tarekat Nasqbandi & tarekat suhrawardi(menganggar shaja) pon
ada sekali.. bedasar kan tulisan beliau R.A, benarlah kata mrka tarekat2(yg
muktabar) adlah berasal drp Rasulullah S.A.W.(ini bab lain sikit,poinnya
kta2 Imam al-Ghazali tadi)

Автор Hariz Kochie ( назад)
Imam Syafie pon wali Allah..xde pon dia kate nk terbit buku/hujah dia kene
mintak izin..xde pon dia cerita pasal tariqat..seolah2,imam tarekat sahaja
mencapai tasawuf tinggi,imam2 besar yg lain rendah sahaja disisi Allah..

Автор acutlia ( назад)
Klu xtau jln tarekat baik duk diam...biar yang arif je terangkan...jln
menuju kebersihan hati tu....golongan wahabi mmg xsuka.....

Автор ali abu ( назад)
Alhamdulillah, Tarekat Naqsyabandi sudahpun difatwakan sesat oleh JAKIM.
Boleh cek kat portal Jakim ^__^

Автор ali abu ( назад)
anda ahli tarekat???jika ya..kenapa anda rasa pekara ini buruk dan ingin
dideletekan??sekira ia adalah jalan menuju Allah??islam itu di ajar secara
terbuka bukan ajaran tertutup...

Автор A.Hazlie A.Ahyat ( назад)
khairullnizan dahlan jenis otak reput..otak kayu!!

Автор khairullnizan dahlan ( назад)
kalau benda elok... kenapa nak takut? kalau ianya benar... kenapa gabra
bila letak You tube.... bermakna... ini bidaah yang Rasulullah katakan
sesat dan ke neraka

Автор khairullnizan dahlan ( назад)
bidaah .. bidaah... bidaah.... tak lain hanyalah bidaah yang diada-adakan
yang mana dibenci oleh Rasulullah.... jangan terpedaya dengan tipudaya
Iblis.... kembalilah kepada Islam yang benar yang bersih dari Bidaah dan
syirik

Автор The Code ( назад)
soalan pokok..kenapa harus belajar agama?Dari ilmu syariat hingga tarekat
sampai makrifat? Adakah sebab nak buktikan siapa yg meniti atas jln yg
benar?Adakah itu tujuan kita?Soalan mudah...tujuan hidup untuk apa?Kemana
tuju kita selepas ini...adakah kita semakin jauh dari nur islam itu sendiri?

Автор Skatemalaysia Panorama ( назад)
AKu bukan tarikat, aku ASWJ. Nasihjatr aku jgn cepat kita menuduh, menilai
benda yg kita tak kaji or belajar. Jgn kita menghukum, hanya ALLAH SWT
sahaja yg boleh menghukum. Kita hanya boleh tegur dan menasihati dgn cara
yg elok. Tak perlu maki, menghina..sampai bila Islam nak bersatu. Baru
mazhab, jgn pula kita ikut cam politik. Islam berpecah sebab BN dan PAS dan
KeAdilan. Cukuplah yg dah berpecah ni. Takan nak tambah lagi? Harap kiat
semua dpt hiadayah dan sentiasa berada di jalan yg benar.

Автор Skatemalaysia Panorama ( назад)
Tak semua sufi yg kita dgr adalah seperti yg kita jangkakan, kita sering
dgr sufi / tarikat ni hanya berzikir, tak perlu solat 5 waktu. Niat je kan?
Well itu 100% tak betul. Meang ada yg cam tu tapi mostly kat overseas.
Korang cari kat youtube, ada video pompuan mat saleh UK masuk Islam ikut
tarikat, dia berzikir dlm gelap ngan sheikh dia...laki pompuan dok
bercampur...itu mmg tak kena la... Kalau video atas ni sekadar mereka salam
beri penghormatan kat ulamak mereka tak salah aku rasa. Sambung

Автор Skatemalaysia Panorama ( назад)
Assalamualaikum, semua Islam perlu bersatu. First of all, semua mazhab
memang tolak SYIAH (Shiite / Shia).... YG lain tu tolong kaji dahulu. Tak
semua tarikat itu sesat tak semua wahhabi itu sesat. Kita fikir logik. Tak
semua org dlm Al Sunnah Wal Jemaah (ASWJ) itu betul. Yg menyesatkan org dlm
mazhab tersebut bukan mazhab itu. Syiah dah tak dpt nak selamatkan or
menyatukan. Lain boleh lagi. Tarikat pun ada byk selain Nasyaqabandi,
Tijaani dan lain2....sambung

Автор jagung808 ( назад)
apa ini jalan rasulullah? rasulullah ajar beginikah? fattabiouni kah ini?

Автор RainbowCountry92 ( назад)
ko ni meroyan ke? syikh nazim tu tarikat naqshbandi haqqani. yg video atas
ni naqshbandi al-kholidi. murshid diorang tak sama la wey. yang ko maki
orang yang dah mati pesal? kalau yer pun muka nazim tu takda nur iman. ko
cermin la muka ko sendiri. ada tak nur iman? sibuk nak cakap orang lain
sesat. betulkan diri cukup la. rasa bagus la ko ni.

Автор RainbowCountry92 ( назад)
macam mana ko tahu diorang 100% sesat? aku tak tahu jadi aku tak berani
cakap dia sesat. nanti takut jadi fitnah. kalau fitnah 0.00001% pun dosa
tetap 100%. aku dah check, majlis fatwa n9 dah luluskan tarikat ni, yang
selebihnya aku tak berani komen la. point aku jangan cepat judge orang
lain, jangan cepat sangat nak label sesat takut nanti terpalit kat kain
sendiri.

Автор MALI KATY ( назад)
kenapa perlu menari mcm org hilang akal tarikat NASIM ni??

Автор MALI KATY ( назад)
apa lah ko punya statement? akidah sesat walau 0.000001% pasti neraka
tptnya ...no kompromi

Автор MALI KATY ( назад)
RAJA ASMAN dr perak tu ikut tarikat yg salah.....sapa nk jawap???......aku
tgk muka sheikh nasim tu tiada NUR IMAN ....mcm muka ulama syiah kafir tu
....hitam...keruh x dak seri langsung

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
tahukah anda bahawa Imam Syafie (r.a) , malahan Sayyid Sheikh Abdol Kadir
Jaelani (r.a) semua dituduh sesat kerana tidak 'sekepala' dengan pemerintah
zaman mereka!!(dan berdozen lagi Imam2 Sunnah Wal Jamaah yang lain..
mengapakah Tarekat Naqsyabandi difatwa sesat di sini tp tidak di turki,
yemen & berdozen lgi negara lain!!? malahan Saudi juga tidak pernah
'menyesatkan' mereka!!?

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
Waalaikum Salam Warahmatullah Wabarakatuh.. jazakillahu khairan bro untuk
maklumat ini,saudara..!! --chishti qadri's follower--

Автор Ibn Abdullah ( назад)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh. Kami berzikir kerana nak mencuci
hati kami yang kotor. Kami berzikir kerana Allah. Nak kenal Allah kena
bersih hati bersih jiwa. Zikir cara kami bersihkan hati dan bersihkan jiwa.
Saudara jangan tersinggung pula. Harap saudara sudah faham kenapa kami
harus berzikir. Jazakallah Khairon Khotiro.

Автор Ibn Abdullah ( назад)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh...Memang ada connection. Yang
akarnya adalah Naqshbandiah. Daripada akarlah yang terhasil pohon2 Kholidi,
Haqqani, Ahmadiah, Qadiriyyah, Muhamaddiah, & banyak lagi. Jazzakalah
Khairon Khotiro.

Автор Ibn Abdullah ( назад)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh...Saya rasa tak boleh kalau video
ni diuploadkan kat youtube ni. Seharusnya kena dapat perkenan daripada
Khalifah, Maulana, & Mursyid dulu. Dan yang pastinya mereka tak akan
benarkan kalau nak tayang2 kat Umum ni. Orang AWWAM akan salah faham.
Jangan tunjuk sangat kat Umum. Takut mereka semua akan salah faham dan
label macam2 lagi. Seeloknya deletelah video ni untuk mengelakkan fitnah
dan salah faham. Jazzakalah Khairon Khotiro.

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
Salam,bro.. ada sedikit p'tanyaan maklumat semata2 inshaAllah.. adakah
tareqat naqshabandi kholidiah ada connection dengan tareqat naqshabandi
haqqani(terutama di malaysia)..? k..

Автор RainbowCountry92 ( назад)
Tak payah nak kalut nak label orang lain sesat. aku rasa lebih elok budak2
masuk tarekat dari masuk kongsi. budak2 tarekat berzikir memuja Allah swt
nak jadi penghuni syurga, budak2 kongsi dok sibok main buah nak jadi
samseng. lu pikir la sendiri.

Автор RainbowCountry92 ( назад)
aku bukan pengikut tarekat. tapi aku heran kenapa orang benci sangat dengan
diorang ni. ramai dok kalut cakap diorang sesat. yang ramai orang melayu
minum arak buat maksiat tu apa? elok la diorang memuja Allah swt daripada
memuja artis. walaupun aku bukan tak ikut tarekat tapi aku respect kepada
orang2 yang ingin mendekati Penciptanya. sesat tak sesat tu Tuhan je yang
tentukan. Wallahualam.

Автор Fierce Gangs ( назад)
kdg2 kita sedap sgt kutuk org...ntah2 org tarikat ni jumpa jalan, yg dok
kutuk2 ni langsong x jumpa ape....jgn nak kutuk sgt la....mna taoajaran ni
btol...LAGI BAIK DARI DOK MELALAK, BERJOGET, JOM HEBOH KONSERT2...sekurang2
dya org berzikir....memuju ALLAH

Автор Dauss Dauss ( назад)
setiap ajaran Islam itu untuk disebarkan bukan disembunyikan..kalau
disembunyikan pasti ada sesuatu disebaliknya..tolong jelaskan..maaf
sekiranya mengguris hati pihak tuan2 sekalian..

Автор khairullnizan dahlan ( назад)
dah tak cukup ke ajaran Rasulullah? hingga perlu mencipta ibadah baru.....

Автор Yasin Uworld ( назад)
ZIKIR ZIKIR ZIKIR..APA MATLAMAT ZIKIR PUN TAK TAU...BAIK TAK PAYAH ZIKIR
KALAU TAK KENAL TUHAN.

Автор nurul baiti ( назад)
@napi83 masing2 ada kekurgn dan kelebihan..

Автор mustahil ( назад)
dah mendapat izin mursyid ke tayang video mcm ni dekat youtube?mohon kongsi
apa kata mursyid membenarkan kamu upload video mcm ni.saya kurang arif
melainkan apa yang Allah arifkan..mungkin salah satu bentuk untuk
mempopularkan Tariqat Naqsyabandiah.tapi perlu dipikirkan baik dan buruk
sebelum upload di Youtube.kalau banyak kepada yang buruk, mohon
delete.simpan kat rumah..buat simpanan peribadi.

Автор lekirbertuah ( назад)
atau anda bukan ahli tarikat dan sengaja buat begini..jika anda ahli kita
sudah tahu maknusia sekarang byk yang tak faham dan tidak mahu faham..tidak
mahu mengingat allah sentiasa..hanya mabuk dengan dunia..

Автор lekirbertuah ( назад)
wahai ahli tarikat yang menyebarkan video ini ..kenapa sekarang sudah
menjadi trend ..merakam dan menyebarkan rakaman anda..ada menyebabkan ramai
orang mengutuk ,mengata dan perbagai..anda suka begitu ?.andakah anda suka
lebih ramai orang yang tak faham masuk neraka dan kekal didalam
nya..sebagai orang islam kita patut menyampaikan bukan menambah kekusutan
yang ada..

Автор Ibn Kadir ( назад)
ish3.. nampak sgt ko ni merapu.. tarikat x pernah nabi cipta, nk bersanad
plk.. sesat sungguh sufi @ ahli bid'ah laknatullah..

Автор mafzanf ( назад)
bgitula adat berguru, salah satunya cium tangan guru utk mendapat
berkat..itu tandanya merendah diri kpad guru dan bersedia utk menjadi
murid..

Автор ahlong ahngah (799 лет назад)
nak tanya pada yang tahu..adakah cara ini ada dalam al-quran atau hadis..

Автор hafiz pkrpenang ( назад)
@walid747 kalau tak tau.. mengaku taktau... sebab tu org suruh pi cari
guru.. tanya dia sendiri..

Автор creedveins ( назад)
untuk mengetahui sejarah para wali wali allah ini cube type d you tube ini
cth Syed Syeikh Muhammad Said Al Linggi,ini salah seorang wali d malaysia
dari negeri sembilan,ade documentary mengenai kisah hidupnye di you tube
ini,cume jangan tersalah type iaitu wali band,nanti keluar yang lain..lagu
cari jodoh pulak yang keluar nanti,hehe,sekadar gurauan,salam dari
saya,peace no war : - )

Автор creedveins ( назад)
para wali yang terkenal d nusantara seperti wali songo,makam nye pun ada,di
singapura terkenal dgn wali syeikh habib noh,d n9 tuan tulis dan juga
syeikh syed al linggi,d kelantan tok kenali,semuanya ada makam dan crita2
hebat mengenai mereka!ape slhnye kepada mereka yang sangsi,sila buat kajian
yang mendalam mengenai sejarah dan kehidupan para wali2 ini,kerana tarikat
ini datangnya dari para2 wali yang saya sebutkan tadi,dgn demikian masalah
yang d balahkan skrg dpt dselesaikan dgn baik,wlhualam

Автор creedveins ( назад)
Bagi saya,senang sahaja,islam itu mudah,tak perlu dipayah2kan,dan jangan
pule terlalu di permudahkan,namun begitu kita juga digalakkan untuk
mendekati allah dengan cara yang betul,namun masalah di sini saya tidak
berani untuk berhujah kerana saya bukan orang yang berhak utk berbuat
demikian,walaupun begitu janganlah kita menuding jari mencari kesalahan
sebelum kita dapat jawapan yang sebenar-benarnya! sekadar renungan
bersama,tanah melayu dan nusantara amat terkenal dgn cerita para wali..

Автор Ahlussunnah Wal jamaah ( назад)
Klu saudara matnoq71 xpuas hati, kita ble bjumpa & bw skali 'guru' saudara
yg mgajar ilmu al-quran dan al-hadis tu... Sia2 kata2 kita klu tanpa ilmu &
tanpa dalil yg sahih... Semoga Allah kurniakan taufiq & hidayah buat kita
smua... amin~

Автор bleedurst ( назад)
kepada saudara matnoq71 ...kalau iya pon saudara ini hebat...jgn lah cakap
org lain tipu dan ikutan org tarikat ini pembohong...untuk pengetahuan en.
matnoq...saya bukanlah pengikut tariqat atau ahli sufi...saya hanya mencari
guru yang mursyid...jika saudara boleh tunjukan Syurga dan neraka kepada
hamba...saudara sajalah yang jadi guru hamba...

Автор Waled Hashemi ( назад)
Kenapa perlu berbaiah? Bagaimana kalau kita langgar baiah? Dosa tak?

Автор Ahmad Yusof ( назад)
@matnoq71 Bagi mereka yang berusaha bersungguh-sungguh mengamalkan dan
melaksanakan hukum syariat, inilah yang dinamakan TARIKAT atau disebut
dalam bahasa arab ialah TAREKAH. Tarikat dari segi bahasa ialah
jalan.Apabila seseorang telah mempelajari, memahami dan meyakini ilmu
syariat, lalu dia meLAKSANAKAN atau BERAMAL dengan ilmu syariat tersebut
dengan bersungguh-sungguh, maka itulah yang diertikan dengan TARIKAT. Anta
ada facebook?

Автор merc mike ( назад)
@matnoq71 bkn itu mksud sy saudara..sy berkata dengan apa yg saya
pelajari..yg memayahkan sesorang itu disebabkan dia dibelenggu
kejahilan..kalau saudara tidak percaya kata2 sy..boleh saudara hubungi ustz
harun din al-hafiz..beliau lebih maklum ttg tasawuf

Автор matnoq71 ( назад)
@bleedurst CUKUPLAH AL QURAN DAN HADIS ITU. BELAJARLAH DGN GURU YANG
MENGAJAR HADIS DAN QURAN, LEBIH HEBAT AKAN ANDA TAHU TENTANG ISLAM DARI
TARIKAT INI....JANGAN TIPU DIRI SENDIR, BELAJARLAH LAGI

Автор matnoq71 ( назад)
@bleedurst JANGANLAH MENIPU DIRI SENDIRI DGN MENGATAKAN ILMU KETUHANAN ITU
BOLEH DIBELAJAR MELALUI TARIKAT.PEMBOHONG SEMUA NI....BELAJARLAH LAGI, ADA
ILMU YANG LEBIH TINGGI DARI ILMU TARIKAT YANG KORANG AMNALKAN INI. ILMU ITU
IALAH BELAJAR SUNNAH DAN MENDALAMI AL QURAN. BARULAH KORANG TAHU BAHAWA
TARIKAT NI SEMUANYA PEMBOHONG...

Автор matnoq71 ( назад)
@myfakir85 JANGANLAH MENCIPTA AGAMA YANG BERAT UNTUK DITERIMA ORANG. SALAH
TU, AMALAN ISLAM SEMUANYA TERBUKA....MCMANA ORG BUKAN ISLAM NAK MASUK ISLAM
KALAU SUSAH PAYAH SGT ISLAM MCM YANG DIREKA2 NI...

Автор matnoq71 ( назад)
@tojen73 MANA ADA AMALAN YANG DIRAHSIAKAN OLEH RASULULLAH...???

Автор as7raf ( назад)
saya budak baru belajar,tapikan kalau disertakan dengan buat
dakwah,insyaallah islam akan jadi hebat seperti dizaman rasullullah dan
sahabat..

Автор tojen73 ( назад)
@myfakir85 saya setuju dengan anda. setahu saya setiap amalan tariqah itu
adalah dirahsiakan daripada pandangan awam. sesungguhnya sesuatu amalan itu
hanya dapat dicapai pengertiannya oleh mereka yang mengalami pengalaman
berzikir dengan dibimbing dengan Guru yang salik. diharap mereka yang tidak
mengamal zikir dapat memahami perkara ini dan tidak memandang serong amalan
tariqah

Автор merc mike ( назад)
adapun apa yg di tunjukkan di dlm video di atas,sy x brani nk jamin
kesahihan nye,terlebih baik video semacam ini tdak di upload utk tontonan
umum,kerna fitnah yg hebat nanti akn dilemparkan terhadap pengamal ilmu
sufi,kerna masyarakat awam tidak tahu apa2 ttg kesufian,mereka hanya
berlegar-legar di sekitar ilmu fiqah yg zahir shj,ilmu usul pn blom
diselam,apatah lagi ilmu tasawuf.sekadar pndangan.pengamal sufi yg
sbnr,tidak pernah menceraikan syariat zahir dari diri nye iaitu ilmu FIQAH
& USUL.

Автор merc mike ( назад)
sy di sini terpanggil utk menulis, untuk membela ilmu tasawuf terhadap
segala tohmahan dan kata2 yg dilontarkan mengikut emosi & nafsu yg mendatar
tanpa disemak atau diteliti trlebih dahulu sblm berkata-kata. JANGAN
sesekali anda samakn tasawuf dgn ajaran sesat. apa yg anda tahu ttg TASAWUF
sbnrnye??prnah anda ambil ttg ia tahu sblm melontarkn kata2?? ISLAM tu
sempurna di atas 3 ilmu iaitu ILMU FIQAH,ILMU USULUDDIN & ILMU TASAWUF.

Автор bleedurst ( назад)
@abc74130 ...saudara al-quran dan hadith mmg x boleh
dipisahkan....tp...jalan menuju ketuhanan...mmg ada satu
jalan......terpulanglah jalan mana yang kita pilih.... cth:- ada org
beramal hanya berdasarkan dari apa yg diajar di sekolah dan mengikut hadith
dan al-quran...ttp ada juga yg berguru dan juga berpandukan al-quran dan
hadith.....Rasulullah juga diajar oleh Allah melalui jibril....apa saudara
semulajadi sememangnya sudah arif mengenal Allh??

Автор bleedurst ( назад)
@abc74130 - Saudara... adakah saudara bersama rasulullah @ para sahabat???
saya rasa kedua-duanya bukan...dari mana rujukan saudara??? adakah
semata-mata dari al-quran dan hadith tanpa berguru???

Автор Jai Kakibetta ( назад)
@abc74130 sudah kah org yang menjatuh kan hukum tu kaji dulu sebelum jatuh
kan hukum

Автор Jai Kakibetta ( назад)
@haiziel666 hihihuituih nama pun ada666 tak tahu la nak cakap apa

Автор tengku muscle ( назад)
@emi0218 BETOL BETOL BETOL!!!!

Автор emi0218 ( назад)
teringat pada syair arab yg dtulis oleh seorg ulama arab, qum
lilmuallim..kaada almuallim an yakuuna rasuula..bangunlah kamu utk
mghormati guru..sesungguhnya guru itu umpama rasul..tp lihat la guru yg
bawa kpada kesesatan ke atau kejalan yg benar..

Автор emi0218 ( назад)
kalau kita tgk ulamak2 besar kat ngara kite pon mgamalkan amalan tarekat
ni.cntoh mcm tuan guru nik aziz,mufti perak,mufti ngeri smbilan n rmi lg
.sape mreke ni?ulamak2 tue yg ilmu kite ni celah gigi dorg je..adakah mreke
yg da lme blajar ni nk bwk kite kpada ksesatan?ulamak itu pwaris nabi..jadi
ape yg dorg bwk tu sume yg diwarisi I'Allah..yg sal cium tgn guru ni pe
masalahnye?bkn kah kite dseru supaya memuliakan guru?

Автор sekebau ( назад)
sorry ler jgn marah... sajer nyer nk test korang...aku pun bukan paham sgt
sebab tu ar aku perangkap korang utk dpt jawapan.... siapalah aku utk
menghukum... lagipun tarekat ni bnyk membawa kita kearah kebaikan bukan
kemungkaran... apapun tk yah lah bergaduh sesama muslim dlm isu remeh
selagi ianya tk bercanggah dgn syarak.....

Автор emi0218 ( назад)
smbongnye kebau

Автор emi0218 ( назад)
mungkin die xde ckgu dlu..smbong btol kan..he2

Автор emi0218 ( назад)
jap nk tye..imam muslim je ker yg tlis hadis shahih?????kebau2

Автор emi0218 ( назад)
slm mat..name pon kebau..ko ckp ak smbong tp ko xsdr yg ko tu pon lg smbong
snanye..mmg lam al quran xde sbut sal tarekat scare mutlak..kalau tgk gak
ade ke sbut sal brape rakaat solat sume tu?byk je yg ko wat xde lam quran
aku rase..tp nape ko wat??kalau nk tggu dalil qat'ie dari quran mmg xjumpe
la...sbb tu org suh ngaji..kalu aku xngaji xde ak nk cmpur hal ni der..pkir
dlu b4 ckp tu...taghayyarul fiqh bitaghayyir zaman..

Автор Zazo Ly ( назад)
:) indah.

Автор Vendha Ardhana ( назад)
orang yang tak mengerti ... dilarang menilai, jika boleh menilai jangan
menghujat sebelum mengerti

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 ko kena banyak lagi belajar tentang hadis terutama hadis sahih
muslim....beratus ribu hadis beb abu muslim kumpul..bukan suka2 tulis cam
hadis yg ko bagi ni...org jahil saje yg bnyk terpengaruh dlm ajaran sesat
ni..rujuk al quran dan hadis itulah jln terbaik bagi mengelak dari
terjerumus dlm kesesatan

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 bertaubat lah ikut ajaran islm yg sebenar....jgn nk menyombong
masih terlalu cetek agama ko....

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 biar betul ko ni... hadis nabi mestilah kuar prkataan dari mulut
dan tingkah laku dari rasul sebagai teladan untuk umatnya ... kalau sahabat
tanya kepada sahabat itu bukannya hadis bodoh... itu hadis opah ko...

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 ko tolong jawab kat aku klu ko pandai sgt nabi dulu tarekat
apa.... ayat mana dlm quran sebut pasal tarikat...... setahu aku org masuk
tarikat ni bongkak kata bodoh kat org.. mcm ler ko ilmu tinggi sgt..sifat
sombong ni sifat setan.... lagipun bnyk org masuk tarikat ni jadi
gila...ilmu baik mane leh jadi gila... ilmu setan jer la leh jadi gila...ko
tanya ayah pin pun dia tk ngaku yg dia tu sesat...

Автор sekebau ( назад)
@firdhal0ve hati ko tu bersih sgt ker dah mcm geng ayah pin dah tuih..aku
ludah kat kepala guru sesat korang

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 ko tu yg jahil....meh panggil tok guru sesat ko jilat bontot
aku...aku tengok dah macam ayah pin dah... aku baca riwayat idup ulamak
agung seperti iman malik ,iman abu hanifah..imanm nawawi.. tkde pun
perangai mcm tok guru korang...mulia sgt ker tok guru korang ni.. iman
malik sentiasa merasakan dirinya kerdil lagi hina... itulah sifat sebenar
ulamak..ni nama tkde jasa pun dlm islam dh lagak.. puihh tuihh.

Автор sekebau ( назад)
wali2 Allah menangis kerna takutkan Allah...merasa dirinya kerdil disisi
Allah.. geng ayah pin bangga apabila pengikut dtg memuja nyer...so paham
jer ar..sesungguhnya siapalah aku utk menghukum seseorang apalagi menunuh
org jahil

Автор sekebau ( назад)
@abongkadir sedap jer ko cakap org jahil ko tu terlalu tksub pada
manusia... ko balik baca kisah ulamak agung islam cam iman malik,iman
syafie,iman abu hanifah, ader ker perangai cam tok guru korang...jauh skali
nk riak takabur kerna mereka sedar mereka adalah hamba Allah yg
hina...mereka kenal diri mulia sgt ker tok guru korang... dah mcm ayah pin
dah aku tengok.... meh jilat bontot aku...

Автор sekebau (67 лет назад)
apa tu tarikat...? ajaran sesat ker.. tarikat ni ada dlm quran ker... klu
ada nabi tarikat apa... tapi aku tengok dah macam geng ayah pin dah...
memuja manusia lebih pada allah... sedang kita suma sama saja disisi
allah.. makhluk yg hina.. kita suma adalah hamba....tiada yg lebih mulia
melainkan Allah.... tok guru ni lagak cam raja jer... mulia sgt ler tu meh
jilat bontot aku.....

Автор Jai Kakibetta ( назад)
sapa kita nak jatuhkan hukum

Автор Mr Muil ( назад)
Suatu ketika Rasulullah SAW menarik sebuah garis lurus, lalu menarik
garis-garis ke kanan dan ke kiri dari garis yang lurus itu. Kemudian beliau
bersabda; Inilah (garis lurus) jalan Allah, sementara garis2 ke kanan dan
ke kiri itu adalah jalan2 setan,kemudian beliau menbaca ayat: Dan bahwa
(yang Kami perintahkan) ini adalah jalan-KU yang lurus, maka ikutilah dia;
dan janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain), krn jalan2 itu
mencerai-beraikan kamu dari jalan-NYA. (HR. Ahmad&Ad-Darimi)

Автор syed Zulfaez ( назад)
huh..sedangkan maksud sufi dan tasawwuff takde dalam kamus arabi,,heh

Вставка видео:

URL 
Ссылка 

Поиск Видео

Top Видео

Top 100 >>>

Видео

Seo анализ сайта