Видео


https://youtube.com/devicesupport



https://youtube.com/devicesupport
http://m.youtube.com


Просмотров: 31,271,871
Добавлено: 1 месяц
Длительность: 3:56
Комментарии:

Тэги для этого Видео:  



Найти больше видео в категории: "Howto"
Видео загрузил: YouTube Help
Показать больше видео, загруженных YouTube Help


Похожие видео:

https://youtube.com/devicesupport

Просмотров: 31271871
https://youtube.com/devicesupport http://m.youtube.com

Комментарии:

Автор gwen arissa (2 месяца)
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam
Malaysia Kali Ke-3 yang bersidang pada 15-16 Nov 1981 telah membincangkan
Tarekat Naqsyabandiah Khalidiah Kadirun Yahya. Muzakarah telah memutuskan
bahawa Tarekat Naqsyabandiah Khalidiah yang dibawa oleh Kadirun Yahya
adalah menyeleweng daripada ajaran Islam dan mengamalkan tarekat ini adalah
sesat.

Автор Minami Kite (3 месяца)
kah kah kah ...lawok

Автор azhary32 (1 год)
Bestnya dpt cium tangan TOK SYEIK.. Cium tangan IBU DAN BAPA sendiri pun
tak SEBERKAT mcm ni.. Aku mcm keliru arrr!! So tangan yg mana lagi BERKAT
NI,??

Автор azhary32 (1 год)
Bestnya dpt cium tangan Syeik.. Cium tangan ibu dan bapa tak SEBERKAT mcm
gini seyy!! Malahan memuji muji tokoh Syeik dari ibu bapa sendiri.. ( TU
BARU IBU BAPA, BELUM PUJI NABI LAGI).. Tu yg byk terjadi di dunia skrg..
KESALAHAN MAK BAPAK DIA, DIA BOLE NAMPAK.. !!!!! KESALAHAN TOK SYEIK, DIA
TAK NAMPAK LANGSUNG.. PASAL TOK SYEIK NI SESUCI SUCI DARI MAK BAPAK DIA..
SO APA PENDAPAT ANDA SEMUA??

Автор Rossly Samad (2 года)
mana ada main ijazah ijazah;nabi pun tak dapat jamin anaknya masuk syurga
beb........

Автор nurul baiti (3 года)
@napi83 masing2 ada kekurgn dan kelebihan..

Автор Ahmad Yusof (4 года)
@matnoq71 Bagi mereka yang berusaha bersungguh-sungguh mengamalkan dan
melaksanakan hukum syariat, inilah yang dinamakan TARIKAT atau disebut
dalam bahasa arab ialah TAREKAH. Tarikat dari segi bahasa ialah
jalan.Apabila seseorang telah mempelajari, memahami dan meyakini ilmu
syariat, lalu dia meLAKSANAKAN atau BERAMAL dengan ilmu syariat tersebut
dengan bersungguh-sungguh, maka itulah yang diertikan dengan TARIKAT. Anta
ada facebook?

Автор lekirbertuah (3 года)
atau anda bukan ahli tarikat dan sengaja buat begini..jika anda ahli kita
sudah tahu maknusia sekarang byk yang tak faham dan tidak mahu faham..tidak
mahu mengingat allah sentiasa..hanya mabuk dengan dunia..

Автор sekebau (5 лет)
apa tu tarikat...? ajaran sesat ker.. tarikat ni ada dlm quran ker... klu
ada nabi tarikat apa... tapi aku tengok dah macam geng ayah pin dah...
memuja manusia lebih pada allah... sedang kita suma sama saja disisi
allah.. makhluk yg hina.. kita suma adalah hamba....tiada yg lebih mulia
melainkan Allah.... tok guru ni lagak cam raja jer... mulia sgt ler tu meh
jilat bontot aku.....

Автор jagung808 (2 года)
apa ini jalan rasulullah? rasulullah ajar beginikah? fattabiouni kah ini?

Автор khairullnizan dahlan (2 года)
kalau benda elok... kenapa nak takut? kalau ianya benar... kenapa gabra
bila letak You tube.... bermakna... ini bidaah yang Rasulullah katakan
sesat dan ke neraka

Автор MALI KATY (2 года)
apa lah ko punya statement? akidah sesat walau 0.000001% pasti neraka
tptnya ...no kompromi

Автор tengku tenkujuh (5 лет)
@emi0218 BETOL BETOL BETOL!!!!

Автор Mailo S (1 год)
[al-Rum 30:31-32]

Автор Dauss Dauss (2 года)
setiap ajaran Islam itu untuk disebarkan bukan disembunyikan..kalau
disembunyikan pasti ada sesuatu disebaliknya..tolong jelaskan..maaf
sekiranya mengguris hati pihak tuan2 sekalian..

Автор ioi (6 лет)
ok..dr satu video komen ke satu video yg lain ko nak buat fitnah. JGN JADI
BODOH..ko lahir ke dunia pun ada yg mengajar. Kecuali ko lahir takde org
azankan? Mana datang ilmu? Nabi pun berguru dr Jibril.Nabi pun baiah
sahabat. Alamak ko ni. Ckp benda tinggi melangit, perkara basic tak tau.Aku
cabar ko!! hidup berbahagialah tanpa guru didunia yg ko anggap mudah ni.
Aku tgaskan disini. Ahlillah jangan ko keji , kelak ko tau akibat dan
kifarahnya. Aku berlepas diri. Ko akan telan semua kata2 ko tu

Автор sekebau (5 лет)
@emi0218 ko tolong jawab kat aku klu ko pandai sgt nabi dulu tarekat
apa.... ayat mana dlm quran sebut pasal tarikat...... setahu aku org masuk
tarikat ni bongkak kata bodoh kat org.. mcm ler ko ilmu tinggi sgt..sifat
sombong ni sifat setan.... lagipun bnyk org masuk tarikat ni jadi
gila...ilmu baik mane leh jadi gila... ilmu setan jer la leh jadi gila...ko
tanya ayah pin pun dia tk ngaku yg dia tu sesat...

Автор Ahlussunnah Wal jamaah (4 года)
Klu saudara matnoq71 xpuas hati, kita ble bjumpa & bw skali 'guru' saudara
yg mgajar ilmu al-quran dan al-hadis tu... Sia2 kata2 kita klu tanpa ilmu &
tanpa dalil yg sahih... Semoga Allah kurniakan taufiq & hidayah buat kita
smua... amin~

Автор Ibn Abdullah (2 года)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh. Kami berzikir kerana nak mencuci
hati kami yang kotor. Kami berzikir kerana Allah. Nak kenal Allah kena
bersih hati bersih jiwa. Zikir cara kami bersihkan hati dan bersihkan jiwa.
Saudara jangan tersinggung pula. Harap saudara sudah faham kenapa kami
harus berzikir. Jazakallah Khairon Khotiro.

Автор bleedurst (4 года)
kepada saudara matnoq71 ...kalau iya pon saudara ini hebat...jgn lah cakap
org lain tipu dan ikutan org tarikat ini pembohong...untuk pengetahuan en.
matnoq...saya bukanlah pengikut tariqat atau ahli sufi...saya hanya mencari
guru yang mursyid...jika saudara boleh tunjukan Syurga dan neraka kepada
hamba...saudara sajalah yang jadi guru hamba...

Автор sekebau (5 лет)
@firdhal0ve hati ko tu bersih sgt ker dah mcm geng ayah pin dah tuih..aku
ludah kat kepala guru sesat korang

Автор Mauies Ramlee (2 года)
soalan pokok..kenapa harus belajar agama?Dari ilmu syariat hingga tarekat
sampai makrifat? Adakah sebab nak buktikan siapa yg meniti atas jln yg
benar?Adakah itu tujuan kita?Soalan mudah...tujuan hidup untuk apa?Kemana
tuju kita selepas ini...adakah kita semakin jauh dari nur islam itu sendiri?

Автор matnoq71 (4 года)
@bleedurst CUKUPLAH AL QURAN DAN HADIS ITU. BELAJARLAH DGN GURU YANG
MENGAJAR HADIS DAN QURAN, LEBIH HEBAT AKAN ANDA TAHU TENTANG ISLAM DARI
TARIKAT INI....JANGAN TIPU DIRI SENDIR, BELAJARLAH LAGI

Автор emi0218 (6 лет)
ni lah org kate suh blaja agame lari..blaja yg dah potong2 punye..idup xnk
beguru..ha..kan da bodoh..kan ada hadith sahih riwayat tarmidzi..ada seorg
shabt bertanye kpd shbt yg len,ilmu apakah yg mula2 ditarik oleh
Allah??shbt menjawab,ilmu tasawwufffffffff...sbb 2 org skang xpdulik da
pdhl ilmu wajib..ni ble dgar tarekat je sesat..sesat..pdahal die yg
buta..barabgsiapa yg buta didunia maka butalah dia diakhirat..nauzubillah

Автор emi0218 (5 лет)
slm mat..name pon kebau..ko ckp ak smbong tp ko xsdr yg ko tu pon lg smbong
snanye..mmg lam al quran xde sbut sal tarekat scare mutlak..kalau tgk gak
ade ke sbut sal brape rakaat solat sume tu?byk je yg ko wat xde lam quran
aku rase..tp nape ko wat??kalau nk tggu dalil qat'ie dari quran mmg xjumpe
la...sbb tu org suh ngaji..kalu aku xngaji xde ak nk cmpur hal ni der..pkir
dlu b4 ckp tu...taghayyarul fiqh bitaghayyir zaman..

Автор sekebau (5 лет)
wali2 Allah menangis kerna takutkan Allah...merasa dirinya kerdil disisi
Allah.. geng ayah pin bangga apabila pengikut dtg memuja nyer...so paham
jer ar..sesungguhnya siapalah aku utk menghukum seseorang apalagi menunuh
org jahil

Автор creedveins (4 года)
untuk mengetahui sejarah para wali wali allah ini cube type d you tube ini
cth Syed Syeikh Muhammad Said Al Linggi,ini salah seorang wali d malaysia
dari negeri sembilan,ade documentary mengenai kisah hidupnye di you tube
ini,cume jangan tersalah type iaitu wali band,nanti keluar yang lain..lagu
cari jodoh pulak yang keluar nanti,hehe,sekadar gurauan,salam dari
saya,peace no war : - )

Автор emi0218 (5 лет)
kalau kita tgk ulamak2 besar kat ngara kite pon mgamalkan amalan tarekat
ni.cntoh mcm tuan guru nik aziz,mufti perak,mufti ngeri smbilan n rmi lg
.sape mreke ni?ulamak2 tue yg ilmu kite ni celah gigi dorg je..adakah mreke
yg da lme blajar ni nk bwk kite kpada ksesatan?ulamak itu pwaris nabi..jadi
ape yg dorg bwk tu sume yg diwarisi I'Allah..yg sal cium tgn guru ni pe
masalahnye?bkn kah kite dseru supaya memuliakan guru?

Автор as7raf (4 года)
saya budak baru belajar,tapikan kalau disertakan dengan buat
dakwah,insyaallah islam akan jadi hebat seperti dizaman rasullullah dan
sahabat..

Автор Ibn Abdullah (2 года)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh...Memang ada connection. Yang
akarnya adalah Naqshbandiah. Daripada akarlah yang terhasil pohon2 Kholidi,
Haqqani, Ahmadiah, Qadiriyyah, Muhamaddiah, & banyak lagi. Jazzakalah
Khairon Khotiro.

Автор Nizam Act (2 года)
Setiap manusia perlu berguru, kena guru yg berwasilah, berbaiah dgn guru,
faham ko, bkn berbaiah tiga line,yg tu yg karut, sahabat nabi semunya
berbaiah dgn nabi, klau sapa kata ni sesat sah la org tu mangkuk ayun,

Автор ryu serizawa (1 год)
semoga diperjauhkan fitnah terhadap umat Islam di Malaysia..Inilah kehendak
Barat

Автор sekebau (5 лет)
@emi0218 biar betul ko ni... hadis nabi mestilah kuar prkataan dari mulut
dan tingkah laku dari rasul sebagai teladan untuk umatnya ... kalau sahabat
tanya kepada sahabat itu bukannya hadis bodoh... itu hadis opah ko...

Автор Raf Pae (1 год)
Susahnya jika ad yg komen trlrbih pandai...hamba2 Allah ni masuk tareeqat
semata2 kerna nk mndekatkan diri pada Allah taala..tiada niat lain pun..
siapalah kamu utk menyesatkan hambaNya yg bertakwa

Автор sekebau (5 лет)
@emi0218 ko kena banyak lagi belajar tentang hadis terutama hadis sahih
muslim....beratus ribu hadis beb abu muslim kumpul..bukan suka2 tulis cam
hadis yg ko bagi ni...org jahil saje yg bnyk terpengaruh dlm ajaran sesat
ni..rujuk al quran dan hadis itulah jln terbaik bagi mengelak dari
terjerumus dlm kesesatan

Автор Waled Hashemi (4 года)
Kenapa perlu berbaiah? Bagaimana kalau kita langgar baiah? Dosa tak?

Автор Zull Kiffli (2 года)
mintak maaf menyelit,sy bukan lah arif sgt bab nur2 Allah ni,tp apa yg En
Mali cakap ni x elok,knp kita perlu menilai seseorang dari luaranya,jgn lah
terhijab dgn luaranya kerna kita xtahu darjatnya di sisi Allah,bukanlah nk
membanggakan dia tp sekurang2nya hormat lah ciptaan tuhan..dan apa yg saya
tahu nur Allah tu bukan lah cahaya semata2..

Автор necrobalsagoth (6 лет)
kpd duniakujua... klu x tau buat cara x tau.. jgn pandai2 bg komen.. ilmu
anda bru sebesar jari kelinking jgn nk duga lautan dalam.. majlis agama
islam pun x mngatakn tarekat itu salah.. sedangkan rasulullah pn
bertarekat.. dan juga para sahabat..

Автор bleedurst (4 года)
@abc74130 ...saudara al-quran dan hadith mmg x boleh
dipisahkan....tp...jalan menuju ketuhanan...mmg ada satu
jalan......terpulanglah jalan mana yang kita pilih.... cth:- ada org
beramal hanya berdasarkan dari apa yg diajar di sekolah dan mengikut hadith
dan al-quran...ttp ada juga yg berguru dan juga berpandukan al-quran dan
hadith.....Rasulullah juga diajar oleh Allah melalui jibril....apa saudara
semulajadi sememangnya sudah arif mengenal Allh??

Автор RainbowCountry92 (2 года)
macam mana ko tahu diorang 100% sesat? aku tak tahu jadi aku tak berani
cakap dia sesat. nanti takut jadi fitnah. kalau fitnah 0.00001% pun dosa
tetap 100%. aku dah check, majlis fatwa n9 dah luluskan tarikat ni, yang
selebihnya aku tak berani komen la. point aku jangan cepat judge orang
lain, jangan cepat sangat nak label sesat takut nanti terpalit kat kain
sendiri.

Автор syukran kamal (5 лет)
ana tak pandai dlm hadis tp banyak la ikut pengajian hadis. tp x penah plak
dgr ada riwayat sahabat buat mcm ni dengan nabi. juga tk penah tabi'in buat
mcm ni masa berguru dgn sahabat.. hadis sahih, riwayat bukhari n muslim,
dari aisyah ra "barangsiapa yg mgada-adakan sesuatu dlm urusan agama ini yg
bukan dari kami, maka ia tertolak". (hadis ke-5, hadis 40 oleh imam nawawi"

Автор creedveins (4 года)
para wali yang terkenal d nusantara seperti wali songo,makam nye pun ada,di
singapura terkenal dgn wali syeikh habib noh,d n9 tuan tulis dan juga
syeikh syed al linggi,d kelantan tok kenali,semuanya ada makam dan crita2
hebat mengenai mereka!ape slhnye kepada mereka yang sangsi,sila buat kajian
yang mendalam mengenai sejarah dan kehidupan para wali2 ini,kerana tarikat
ini datangnya dari para2 wali yang saya sebutkan tadi,dgn demikian masalah
yang d balahkan skrg dpt dselesaikan dgn baik,wlhualam

Автор Skatemalaysia Panorama (2 года)
Assalamualaikum, semua Islam perlu bersatu. First of all, semua mazhab
memang tolak SYIAH (Shiite / Shia).... YG lain tu tolong kaji dahulu. Tak
semua tarikat itu sesat tak semua wahhabi itu sesat. Kita fikir logik. Tak
semua org dlm Al Sunnah Wal Jemaah (ASWJ) itu betul. Yg menyesatkan org dlm
mazhab tersebut bukan mazhab itu. Syiah dah tak dpt nak selamatkan or
menyatukan. Lain boleh lagi. Tarikat pun ada byk selain Nasyaqabandi,
Tijaani dan lain2....sambung

Автор TheFisabilillah3 (1 год)
kalau dah jahil jangan tunjuk pandai majlis zikir ada berdalil sahih sunnah
Rasulullah saw, cari hadis ni kalau pandai sangat (Hadis Riwayat. Muslim
dalam Kitab ad-Dzikr wa ad-Du’a wa at-Taubah wa al-Istighfar, hadis no.
2689, lihat Syarh Muslim [8/284-285]

Автор sekebau (5 лет)
@abongkadir sedap jer ko cakap org jahil ko tu terlalu tksub pada
manusia... ko balik baca kisah ulamak agung islam cam iman malik,iman
syafie,iman abu hanifah, ader ker perangai cam tok guru korang...jauh skali
nk riak takabur kerna mereka sedar mereka adalah hamba Allah yg
hina...mereka kenal diri mulia sgt ker tok guru korang... dah mcm ayah pin
dah aku tengok.... meh jilat bontot aku...

Автор sekebau (5 лет)
@emi0218 bertaubat lah ikut ajaran islm yg sebenar....jgn nk menyombong
masih terlalu cetek agama ko....

Автор AbdeHaqq BenJohn (2 года)
Waalaikum Salam Warahmatullah Wabarakatuh.. jazakillahu khairan bro untuk
maklumat ini,saudara..!! --chishti qadri's follower--

Автор Syawal Hakim (1 год)
apalah yang ada pada nama pada label karung guni je.. tinggal dunia tinggal
lah label nama karung2 guni tu..

Автор EmpayarMelayu 1Malaysia! (2 года)
Hang sape nak tengok muka orang ade nur imam ke tidak ? adekah allah
menilai seseorang hamba dari segi rupa paras ? sila jawab !

Автор RainbowCountry92 (2 года)
Tak payah nak kalut nak label orang lain sesat. aku rasa lebih elok budak2
masuk tarekat dari masuk kongsi. budak2 tarekat berzikir memuja Allah swt
nak jadi penghuni syurga, budak2 kongsi dok sibok main buah nak jadi
samseng. lu pikir la sendiri.

Вставка видео:

URL 
Ссылка 

Поиск Видео

Top Видео

Top 100 >>>

Видео

Seo анализ сайта