Видео


Tarekat Naqsyabandiah Al-Kholidiah



Majlis berbaiah ahli baru di Ipoh, Malaysia bersama Tuan Shiekh Tajuddin Barsilam, Langkat, Sumatera.

Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 66,030
Добавлено: 5 лет
Длительность: 1:16
Комментарии: 144

Тэги для этого Видео:  



Найти больше видео в категории: "Education"
Видео загрузил: anakjawang
Показать больше видео, загруженных anakjawang


Похожие видео:

Pesta Tarekat Sufi (Tasawuf) Hilang Kewarasan
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 99791
Fatwa Imam asy-Syafi'I Tentang Tasawuf (Tarekat Sufi) Imam Ibnul Jauzi rahimahullah menukilkan perkataan Imam asy-Syafi'i rahimahullah: لو أن...
tawajjuh thoriqoh naqsyabandy kholidy.FLV
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 8499
semua tentang thoriqoh atau tarekat naqsyabandiyah kholidiyah baik dzikir, suluk, bai'at.
PESTA SUFI UNTUK MENCAPAI MAKAM KETUJUH
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 102500
YAYASAN SAFWAH NEGERI SEMBILAN Program Bicara Sufi @ Balai Kediaman Rasmi Tunku Besar Tampin telah sempurna dijalankan pada 2 Februari 2008 di...
Suasana Tamat Bersuluk Naqsyabandiyah Al-Kholidiah Jerlun K.Kangsar
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 51429
Suasana majlis tamat bersuluk Tariqat Naqsyabandiyah Al-Kholidiiah.,di bawah pimpinan Tuan Mursyid Muda Syeikh Mohamad Asri Abdul Wahab Abdul Manas...
Zikir Sir
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 68071
Zikir Sir
Rahsia Hakikat dlm berTariqat (Preview-2)
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 58371
Pengajian tasawuf kupasan ilmu oleh Tn Syeikh Drs.Hj Hamdan An Naqsyabandiyah Al-Kholidi Babussalam,Indonesia dalam kuliah suluk beliau yang saya...
Naqshbandi GILA isim.flv
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 101930
ini zikir best isim Sila semak melalui Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam...
Tarekat
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 213221
Tarekat in Malaysia
UIS - Kejelekan Tarekat Naqsyabandi
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 27869
http://abuaqifstudio.blogspot.com/ Komen Abu Aqif: Alhamdulillah, Tarekat Naqsyabandi sudahpun difatwakan sesat oleh JAKIM. Boleh cek kat portal...
Bicara sufi : Imam Syafie mengharamkan tarikat sufi [4/5]
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 38179
Asal Kemunculan & Kemasukan Tarikat Sufi/Tasawuf Ke Dalam Islam Menurut kajian dan penyelidikan Dr Qassim Ganny, yang tercatit di dalam...
DR ASRI-Tariqat Naqshbandi ..Jalan Membesarkan Tok Sheikh & Kantong
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 15875
http://worldkuliah.blogspot.com/2013/08/dr-asri-tariqat-naqshbandi-jalan.html
Tariqat naqshbandiah aliyyah - Ya Hanana
Рейтинг Рейтинг РейтингРейтингРейтинг
Просмотров: 7798
lawati Blog kami di http://www.kejusa.blogspot.com Adakah ini ajaran agama Islam yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w kepada sekalian umatnya?...
Munajat Suluk oleh Allahyarham Tn Guru Hj Basri Hashim
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 35228
Alunan munajat suluk oleh Allahyarham Tn Hj Basri Guru Tariqah & Tasawuf Surau AlKholidi K.Kangsar,Perak
zikir jahar
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 44181
Majlis Zikir oleh ahli sufi & tarekat di Malaysia
Böyle sapıklık olurmu?
Рейтинг Рейтинг Рейтинг РейтингРейтинг
Просмотров: 76224
Bir tarikatın içine düştüğü sapıklığı görebiliyormusnuz? Olacak iş değil. Ama malesef sapıklığa düşen bu cemaatler birde kalkmış ehl-i sünnet...
ZIYAARO SHEIKH AWEIS QADIRIYA (SHEIKH AWEYS DHEERE) SOMALIA 2012 PART 2 OF 2
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 14744
ZIYAARADA SHEIKH AWEIS DHEERE OO LAGU QABTI SOMALIA 2012
Ustaz Azhar 2010 - Apa Itu Tarikat?
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 141172
Kuliah ceramah Ustaz Azhar Idrus terbaru Febuari 2010 di Masjid Taqwa,Batu Enam,Kuala Terengganu. Kandungan : 1. Perihal Tarikat 2. Silap orang...
Jima - Humbistari - Sex Ka Tariqa Pakeeza Sunnat Ke Mutabiq By Adv. Faiz Syed
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 175272
About the Speaker: NAME: Adv. Faiz Syed Adv. stands for Advocate (Bachelor of Laws - LL.B) DESIGNATION: * Founder & President, Islamic Research...
Rahsia Hakikat dalam Tariqat.(Preview-1)
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 60522
Pengajian tasawuf kupasan ilmu oleh Tn Syeikh Drs.Hj Hamdan An Naqsyabandiyah Al-Kholidi Babussalam,Indonesia dalam kuliah suluk beliau yang saya...
Beautiful Khatm Kawajagan Naqshbandi Zikr
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 34334
Dhikr Naqshbandi
AQJ1DVD9S6 : Lailahaillalah & Golongan Tarekat
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 6805
AQIDAH & IBADAH Dr Abdullah Yasin Aqidah ASWJ Jilid I DVD 9
SEYH NAZIM KIBRISI HAZRETLERI HAKKINDA NE DÜSÜNÜYORSUNUZ 4+1.wmv
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг 
Просмотров: 57885
Üstad Tarihci Kadir Misiroglu nun düsünceleri ve hatiralari ...ŞEYH NAZIM KIBRISİ HAZRETLERİ HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ
Fatwa YM Ayah Guru - Hari Guru (Part 1/4)

Просмотров: 16514
Prof. Dr. S. Syaikh Kadirun Yahya Muhammad Amin, seorang Mujaddid di akhir zaman.
Fatwa Tarekat - Prof. Dr. S. Syeikh Kadirun Yahya 4/5

Просмотров: 16454
Fatwa Tarekat saat penutupan i'tikaf Tahun 1987
SUFI MASTER TARIQAH al-Ahmadiah al-Idrisiah ar-Rasyidiah ad-Dandarawiah al-Majzub (4in1) - ORI
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
Просмотров: 47218
Sedang melakukan pesta zikir tahunan untuk meningkatkan Makam ke tingkat yang tertinggi. Menari sambil menyanyi, ia sungguh menyeronokkan. [Lafaz...

Комментарии:

Автор nazmanj (4 года)
jais buat tauliah bagus , mahfuz sibuk benteras wahbi, yg ko org timbul
pula ini, ta sempat kerja jais dalam agama saja umat berpecah berpuluh d
malysia ni. belum lagi bomoh2 kg yg tau pekara ghaib, nujum2 lagi la handal
barang hilang pun tahu d mana , macam2 ada org melayu ni tidak ketingalan
setiap sudut aku puji la, bab agama lagi la imam masjidil haram pun kalah ,
ya la dia wahbi mana tau , aku suka imam mlysia pi ganti imam mekah yg
wahbi tu , insaallah satu masa nanti arab pun ikut

Автор Rossly Samad (1 год)
mana ada main ijazah ijazah;nabi pun tak dapat jamin anaknya masuk syurga
beb........

Автор nurul baiti (2 года)
@napi83 masing2 ada kekurgn dan kelebihan..

Автор Ahmad Yusof (3 года)
@matnoq71 Bagi mereka yang berusaha bersungguh-sungguh mengamalkan dan
melaksanakan hukum syariat, inilah yang dinamakan TARIKAT atau disebut
dalam bahasa arab ialah TAREKAH. Tarikat dari segi bahasa ialah
jalan.Apabila seseorang telah mempelajari, memahami dan meyakini ilmu
syariat, lalu dia meLAKSANAKAN atau BERAMAL dengan ilmu syariat tersebut
dengan bersungguh-sungguh, maka itulah yang diertikan dengan TARIKAT. Anta
ada facebook?

Автор lekirbertuah (2 года)
atau anda bukan ahli tarikat dan sengaja buat begini..jika anda ahli kita
sudah tahu maknusia sekarang byk yang tak faham dan tidak mahu faham..tidak
mahu mengingat allah sentiasa..hanya mabuk dengan dunia..

Автор sekebau (4 года)
apa tu tarikat...? ajaran sesat ker.. tarikat ni ada dlm quran ker... klu
ada nabi tarikat apa... tapi aku tengok dah macam geng ayah pin dah...
memuja manusia lebih pada allah... sedang kita suma sama saja disisi
allah.. makhluk yg hina.. kita suma adalah hamba....tiada yg lebih mulia
melainkan Allah.... tok guru ni lagak cam raja jer... mulia sgt ler tu meh
jilat bontot aku.....

Автор a97011 (5 лет)
salam haiziel..ko ni dari dlu lagik..ape ko cbe buktikan?kire ko la
satu2nya yg makrifah ALLAH ke pe?kene blaja dari ko ke baru btol?seolah2
mcm ilmu ko dh abes lengkp..dlu rasa kite pnh msg2 kat email..pastu ko dh
xbls dh?

Автор nashsmart (4 года)
ni kat mne ni??? sye sllu pg kat kundang.. tuan jahid sidek... tulon info
kat sye... nash_mml@y.c salamullah..

Автор jagung808 (1 год)
apa ini jalan rasulullah? rasulullah ajar beginikah? fattabiouni kah ini?

Автор khairullnizan dahlan (1 год)
kalau benda elok... kenapa nak takut? kalau ianya benar... kenapa gabra
bila letak You tube.... bermakna... ini bidaah yang Rasulullah katakan
sesat dan ke neraka

Автор MALI KATY (1 год)
apa lah ko punya statement? akidah sesat walau 0.000001% pasti neraka
tptnya ...no kompromi

Автор tengku tenkujuh (4 года)
@emi0218 BETOL BETOL BETOL!!!!

Автор Mailo S (9 месяцев)
[al-Rum 30:31-32]

Автор Dauss Dauss (1 год)
setiap ajaran Islam itu untuk disebarkan bukan disembunyikan..kalau
disembunyikan pasti ada sesuatu disebaliknya..tolong jelaskan..maaf
sekiranya mengguris hati pihak tuan2 sekalian..

Автор ioi (5 лет)
ok..dr satu video komen ke satu video yg lain ko nak buat fitnah. JGN JADI
BODOH..ko lahir ke dunia pun ada yg mengajar. Kecuali ko lahir takde org
azankan? Mana datang ilmu? Nabi pun berguru dr Jibril.Nabi pun baiah
sahabat. Alamak ko ni. Ckp benda tinggi melangit, perkara basic tak tau.Aku
cabar ko!! hidup berbahagialah tanpa guru didunia yg ko anggap mudah ni.
Aku tgaskan disini. Ahlillah jangan ko keji , kelak ko tau akibat dan
kifarahnya. Aku berlepas diri. Ko akan telan semua kata2 ko tu

Автор sekebau (4 года)
@emi0218 ko tolong jawab kat aku klu ko pandai sgt nabi dulu tarekat
apa.... ayat mana dlm quran sebut pasal tarikat...... setahu aku org masuk
tarikat ni bongkak kata bodoh kat org.. mcm ler ko ilmu tinggi sgt..sifat
sombong ni sifat setan.... lagipun bnyk org masuk tarikat ni jadi
gila...ilmu baik mane leh jadi gila... ilmu setan jer la leh jadi gila...ko
tanya ayah pin pun dia tk ngaku yg dia tu sesat...

Автор Ahlussunnah Wal jamaah (3 года)
Klu saudara matnoq71 xpuas hati, kita ble bjumpa & bw skali 'guru' saudara
yg mgajar ilmu al-quran dan al-hadis tu... Sia2 kata2 kita klu tanpa ilmu &
tanpa dalil yg sahih... Semoga Allah kurniakan taufiq & hidayah buat kita
smua... amin~

Автор abongkadir (4 года)
hahaha... 3 line loser!!

Автор Ibn Abdullah (1 год)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh. Kami berzikir kerana nak mencuci
hati kami yang kotor. Kami berzikir kerana Allah. Nak kenal Allah kena
bersih hati bersih jiwa. Zikir cara kami bersihkan hati dan bersihkan jiwa.
Saudara jangan tersinggung pula. Harap saudara sudah faham kenapa kami
harus berzikir. Jazakallah Khairon Khotiro.

Автор bleedurst (3 года)
kepada saudara matnoq71 ...kalau iya pon saudara ini hebat...jgn lah cakap
org lain tipu dan ikutan org tarikat ini pembohong...untuk pengetahuan en.
matnoq...saya bukanlah pengikut tariqat atau ahli sufi...saya hanya mencari
guru yang mursyid...jika saudara boleh tunjukan Syurga dan neraka kepada
hamba...saudara sajalah yang jadi guru hamba...

Автор sekebau (4 года)
@firdhal0ve hati ko tu bersih sgt ker dah mcm geng ayah pin dah tuih..aku
ludah kat kepala guru sesat korang

Автор Mauies Ramlee (1 год)
soalan pokok..kenapa harus belajar agama?Dari ilmu syariat hingga tarekat
sampai makrifat? Adakah sebab nak buktikan siapa yg meniti atas jln yg
benar?Adakah itu tujuan kita?Soalan mudah...tujuan hidup untuk apa?Kemana
tuju kita selepas ini...adakah kita semakin jauh dari nur islam itu sendiri?

Автор matnoq71 (3 года)
@bleedurst CUKUPLAH AL QURAN DAN HADIS ITU. BELAJARLAH DGN GURU YANG
MENGAJAR HADIS DAN QURAN, LEBIH HEBAT AKAN ANDA TAHU TENTANG ISLAM DARI
TARIKAT INI....JANGAN TIPU DIRI SENDIR, BELAJARLAH LAGI

Автор emi0218 (5 лет)
ni lah org kate suh blaja agame lari..blaja yg dah potong2 punye..idup xnk
beguru..ha..kan da bodoh..kan ada hadith sahih riwayat tarmidzi..ada seorg
shabt bertanye kpd shbt yg len,ilmu apakah yg mula2 ditarik oleh
Allah??shbt menjawab,ilmu tasawwufffffffff...sbb 2 org skang xpdulik da
pdhl ilmu wajib..ni ble dgar tarekat je sesat..sesat..pdahal die yg
buta..barabgsiapa yg buta didunia maka butalah dia diakhirat..nauzubillah

Автор emi0218 (4 года)
slm mat..name pon kebau..ko ckp ak smbong tp ko xsdr yg ko tu pon lg smbong
snanye..mmg lam al quran xde sbut sal tarekat scare mutlak..kalau tgk gak
ade ke sbut sal brape rakaat solat sume tu?byk je yg ko wat xde lam quran
aku rase..tp nape ko wat??kalau nk tggu dalil qat'ie dari quran mmg xjumpe
la...sbb tu org suh ngaji..kalu aku xngaji xde ak nk cmpur hal ni der..pkir
dlu b4 ckp tu...taghayyarul fiqh bitaghayyir zaman..

Автор sekebau (4 года)
wali2 Allah menangis kerna takutkan Allah...merasa dirinya kerdil disisi
Allah.. geng ayah pin bangga apabila pengikut dtg memuja nyer...so paham
jer ar..sesungguhnya siapalah aku utk menghukum seseorang apalagi menunuh
org jahil

Автор creedveins (3 года)
untuk mengetahui sejarah para wali wali allah ini cube type d you tube ini
cth Syed Syeikh Muhammad Said Al Linggi,ini salah seorang wali d malaysia
dari negeri sembilan,ade documentary mengenai kisah hidupnye di you tube
ini,cume jangan tersalah type iaitu wali band,nanti keluar yang lain..lagu
cari jodoh pulak yang keluar nanti,hehe,sekadar gurauan,salam dari
saya,peace no war : - )

Автор emi0218 (4 года)
kalau kita tgk ulamak2 besar kat ngara kite pon mgamalkan amalan tarekat
ni.cntoh mcm tuan guru nik aziz,mufti perak,mufti ngeri smbilan n rmi lg
.sape mreke ni?ulamak2 tue yg ilmu kite ni celah gigi dorg je..adakah mreke
yg da lme blajar ni nk bwk kite kpada ksesatan?ulamak itu pwaris nabi..jadi
ape yg dorg bwk tu sume yg diwarisi I'Allah..yg sal cium tgn guru ni pe
masalahnye?bkn kah kite dseru supaya memuliakan guru?

Автор as7raf (3 года)
saya budak baru belajar,tapikan kalau disertakan dengan buat
dakwah,insyaallah islam akan jadi hebat seperti dizaman rasullullah dan
sahabat..

Автор Ibn Abdullah (1 год)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh...Memang ada connection. Yang
akarnya adalah Naqshbandiah. Daripada akarlah yang terhasil pohon2 Kholidi,
Haqqani, Ahmadiah, Qadiriyyah, Muhamaddiah, & banyak lagi. Jazzakalah
Khairon Khotiro.

Автор a97011 (4 года)
takde sape ckp xmsok tarekat x msuk islam..sape ckp tu? sama2 tgok
balik..iman islam ihsan..

Автор Nizam Act (1 год)
Setiap manusia perlu berguru, kena guru yg berwasilah, berbaiah dgn guru,
faham ko, bkn berbaiah tiga line,yg tu yg karut, sahabat nabi semunya
berbaiah dgn nabi, klau sapa kata ni sesat sah la org tu mangkuk ayun,

Автор theseliparjamban (1 год)
Tarekat Naqsyabandiah telah difatwa sesat oleh jakim harap semua masyarakat
islam khususnya di malaysia tidak terpengaruh dengan komen2 mereka2 yang
nampak bijak dan meyakinkan ini ye. bolehlah check sendiri ye kalau tak
percaya. Assalamualaikum

Автор ryu serizawa (10 месяцев)
semoga diperjauhkan fitnah terhadap umat Islam di Malaysia..Inilah kehendak
Barat

Автор sekebau (4 года)
@emi0218 biar betul ko ni... hadis nabi mestilah kuar prkataan dari mulut
dan tingkah laku dari rasul sebagai teladan untuk umatnya ... kalau sahabat
tanya kepada sahabat itu bukannya hadis bodoh... itu hadis opah ko...

Автор Raf Pae (9 месяцев)
Susahnya jika ad yg komen trlrbih pandai...hamba2 Allah ni masuk tareeqat
semata2 kerna nk mndekatkan diri pada Allah taala..tiada niat lain pun..
siapalah kamu utk menyesatkan hambaNya yg bertakwa

Автор sekebau (4 года)
@emi0218 ko kena banyak lagi belajar tentang hadis terutama hadis sahih
muslim....beratus ribu hadis beb abu muslim kumpul..bukan suka2 tulis cam
hadis yg ko bagi ni...org jahil saje yg bnyk terpengaruh dlm ajaran sesat
ni..rujuk al quran dan hadis itulah jln terbaik bagi mengelak dari
terjerumus dlm kesesatan

Автор Waled Hashemi (3 года)
Kenapa perlu berbaiah? Bagaimana kalau kita langgar baiah? Dosa tak?

Автор haiziel666 (5 лет)
ahlillah ka ahli kongsi gelap? Setan hari ni pakai smart, baju lengan
panjang, kasut berkilat, rambut sikat rapi, gemuk2 pulak tu. Setan ni
pandai, dia pegang satu tok guru satu kumpulan rosak akidah. Setan dulu
kurus2 kena tiup angin pun melambung. Kalau hang nak tau betui ka dak apa
aku tulis ni, Hang mintak kat tok ayah hang supaya dia bukak hijab bagi
hang nampak setan, Tak payah mintak kat ALLAH, mintak kat tok guru hang
sudah la, hang makrifat tok ayah bukannya makrifat ALLAH.

Автор Zull Kiffli (1 год)
mintak maaf menyelit,sy bukan lah arif sgt bab nur2 Allah ni,tp apa yg En
Mali cakap ni x elok,knp kita perlu menilai seseorang dari luaranya,jgn lah
terhijab dgn luaranya kerna kita xtahu darjatnya di sisi Allah,bukanlah nk
membanggakan dia tp sekurang2nya hormat lah ciptaan tuhan..dan apa yg saya
tahu nur Allah tu bukan lah cahaya semata2..

Автор necrobalsagoth (5 лет)
kpd duniakujua... klu x tau buat cara x tau.. jgn pandai2 bg komen.. ilmu
anda bru sebesar jari kelinking jgn nk duga lautan dalam.. majlis agama
islam pun x mngatakn tarekat itu salah.. sedangkan rasulullah pn
bertarekat.. dan juga para sahabat..

Автор bleedurst (3 года)
@abc74130 ...saudara al-quran dan hadith mmg x boleh
dipisahkan....tp...jalan menuju ketuhanan...mmg ada satu
jalan......terpulanglah jalan mana yang kita pilih.... cth:- ada org
beramal hanya berdasarkan dari apa yg diajar di sekolah dan mengikut hadith
dan al-quran...ttp ada juga yg berguru dan juga berpandukan al-quran dan
hadith.....Rasulullah juga diajar oleh Allah melalui jibril....apa saudara
semulajadi sememangnya sudah arif mengenal Allh??

Автор RainbowCountry92 (1 год)
macam mana ko tahu diorang 100% sesat? aku tak tahu jadi aku tak berani
cakap dia sesat. nanti takut jadi fitnah. kalau fitnah 0.00001% pun dosa
tetap 100%. aku dah check, majlis fatwa n9 dah luluskan tarikat ni, yang
selebihnya aku tak berani komen la. point aku jangan cepat judge orang
lain, jangan cepat sangat nak label sesat takut nanti terpalit kat kain
sendiri.

Автор syukran kamal (4 года)
ana tak pandai dlm hadis tp banyak la ikut pengajian hadis. tp x penah plak
dgr ada riwayat sahabat buat mcm ni dengan nabi. juga tk penah tabi'in buat
mcm ni masa berguru dgn sahabat.. hadis sahih, riwayat bukhari n muslim,
dari aisyah ra "barangsiapa yg mgada-adakan sesuatu dlm urusan agama ini yg
bukan dari kami, maka ia tertolak". (hadis ke-5, hadis 40 oleh imam nawawi"

Автор creedveins (3 года)
para wali yang terkenal d nusantara seperti wali songo,makam nye pun ada,di
singapura terkenal dgn wali syeikh habib noh,d n9 tuan tulis dan juga
syeikh syed al linggi,d kelantan tok kenali,semuanya ada makam dan crita2
hebat mengenai mereka!ape slhnye kepada mereka yang sangsi,sila buat kajian
yang mendalam mengenai sejarah dan kehidupan para wali2 ini,kerana tarikat
ini datangnya dari para2 wali yang saya sebutkan tadi,dgn demikian masalah
yang d balahkan skrg dpt dselesaikan dgn baik,wlhualam

Автор Skatemalaysia Panorama (1 год)
Assalamualaikum, semua Islam perlu bersatu. First of all, semua mazhab
memang tolak SYIAH (Shiite / Shia).... YG lain tu tolong kaji dahulu. Tak
semua tarikat itu sesat tak semua wahhabi itu sesat. Kita fikir logik. Tak
semua org dlm Al Sunnah Wal Jemaah (ASWJ) itu betul. Yg menyesatkan org dlm
mazhab tersebut bukan mazhab itu. Syiah dah tak dpt nak selamatkan or
menyatukan. Lain boleh lagi. Tarikat pun ada byk selain Nasyaqabandi,
Tijaani dan lain2....sambung

Автор TheFisabilillah3 (6 месяцев)
kalau dah jahil jangan tunjuk pandai majlis zikir ada berdalil sahih sunnah
Rasulullah saw, cari hadis ni kalau pandai sangat (Hadis Riwayat. Muslim
dalam Kitab ad-Dzikr wa ad-Du’a wa at-Taubah wa al-Istighfar, hadis no.
2689, lihat Syarh Muslim [8/284-285]

Автор sekebau (4 года)
@abongkadir sedap jer ko cakap org jahil ko tu terlalu tksub pada
manusia... ko balik baca kisah ulamak agung islam cam iman malik,iman
syafie,iman abu hanifah, ader ker perangai cam tok guru korang...jauh skali
nk riak takabur kerna mereka sedar mereka adalah hamba Allah yg
hina...mereka kenal diri mulia sgt ker tok guru korang... dah mcm ayah pin
dah aku tengok.... meh jilat bontot aku...

Автор sekebau (4 года)
@emi0218 bertaubat lah ikut ajaran islm yg sebenar....jgn nk menyombong
masih terlalu cetek agama ko....

Автор John KereteTukangKayu (1 год)
Waalaikum Salam Warahmatullah Wabarakatuh.. jazakillahu khairan bro untuk
maklumat ini,saudara..!! --chishti qadri's follower--

Вставка видео:

URL 
Ссылка 

Поиск Видео

Top Видео

Top 100 >>>

Видео

Seo анализ сайта