Видео


Tarekat Naqsyabandiah Al-Kholidiah



Majlis berbaiah ahli baru di Ipoh, Malaysia bersama Tuan Shiekh Tajuddin Barsilam, Langkat, Sumatera.


Просмотров: 77116
Добавлено:
Длительность: 1:16
Комментарии: 96

Тэги для этого Видео:



Найти больше видео в категории: "27"
Видео загрузил:
Показать больше видео, загруженных


Комментарии:

Автор zuraidi azhari ( назад)
SESAT

Автор azlan ariffin ariffin ( назад)
Adakah golongan ini sahaja layak ke syurga dan diiktiraf iman mereka?kenapa ajaran Islam mesti tertutup dan tersembunyi seperti ini?

Автор ahad6666 ( назад)
Kepala hotak hang lah menyeleweng dari islam ... Di akhirat syafaat baginda nabi, syafaat anak soleh,syafaat guru yg tesambung sanad ilmu ke rasululah ,pewaris rasulullah ....bangang ... Bodoh


Автор gwen arissa ( назад)
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-3 yang bersidang pada 15-16 Nov 1981 telah membincangkan Tarekat Naqsyabandiah Khalidiah Kadirun Yahya. Muzakarah telah memutuskan bahawa Tarekat Naqsyabandiah Khalidiah yang dibawa oleh Kadirun Yahya adalah menyeleweng daripada ajaran Islam dan mengamalkan tarekat ini adalah sesat.

Автор Minami Kite ( назад)
kah kah kah ...lawok

Автор azhary32 ( назад)
Bestnya dpt cium tangan TOK SYEIK.. Cium tangan IBU DAN BAPA sendiri pun tak SEBERKAT mcm ni.. Aku mcm keliru arrr!! So tangan yg mana lagi BERKAT NI,??

Автор azhary32 ( назад)
Bestnya dpt cium tangan Syeik.. Cium tangan ibu dan bapa tak SEBERKAT mcm gini seyy!! Malahan memuji muji tokoh Syeik dari ibu bapa sendiri.. ( TU BARU IBU BAPA, BELUM PUJI NABI LAGI).. Tu yg byk terjadi di dunia skrg.. KESALAHAN MAK BAPAK DIA, DIA BOLE NAMPAK.. !!!!! KESALAHAN TOK SYEIK, DIA TAK NAMPAK LANGSUNG.. PASAL TOK SYEIK NI SESUCI SUCI DARI MAK BAPAK DIA.. SO APA PENDAPAT ANDA SEMUA??

Автор TheFisabilillah3 ( назад)
kalau dah jahil jangan tunjuk pandai majlis zikir ada berdalil sahih sunnah Rasulullah saw, cari hadis ni kalau pandai sangat
(Hadis Riwayat. Muslim dalam Kitab ad-Dzikr wa ad-Du’a wa at-Taubah wa al-Istighfar, hadis no. 2689, lihat Syarh Muslim [8/284-285]

Автор Ros me ( назад)
Sesungguhnya Syariat Islam itu telah Allah sempurnakan & Nabi Muhd adalah sebaik2 contoh kpd umat manusia.
Allah telah melengkapkan Islam itu sebelum kewafatan Nabi Muhd s.a.w, maka Tiada sesiapa pun yg berhak utk menambah atau mnGurangkan apapun bentuk yg brunsur ibadah.
Allah & Rasul Nya telah meberikan panduan kpd Umat Islam bgaimana mahu beramal ibadah & bgaimana cara mahu mnSucikan & mnDekatkn diri kpd Allah.
Bidaah:- Setiap amal yg baru tanpa dalil dr Al Quran & Hadis adalah Sesat.

Автор Syawal Hakim ( назад)
apalah yang ada pada nama pada label karung guni je.. tinggal dunia tinggal lah label nama karung2 guni tu..

Автор Mailo S ( назад)
[al-Rum 30:31-32]

Автор Raf Pae ( назад)
Susahnya jika ad yg komen trlrbih pandai...hamba2 Allah ni masuk tareeqat semata2 kerna nk mndekatkan diri pada Allah taala..tiada niat lain pun.. siapalah kamu utk menyesatkan hambaNya yg bertakwa

Автор ibrahimfc96 ( назад)
Puak wahabi2 bodo raja bid'ah aje yg suke menyesatkan tarekat dan ulama2nye...wahabi o wahabi...

Автор Hafi7 HaRra7 ( назад)
semoga diperjauhkan fitnah terhadap umat Islam di Malaysia..Inilah kehendak Barat

Автор jemang71 ( назад)
Nak tau rsa sendiri la...ilmu tasauf n usul ni bukan bleh diajar scra umum n terbuka...kalo tak sampai tahap n tanpa bimbingan sama la mcm mengajar math tambahan kpd budak darjah satu...wallahua'lam

Автор Husaini Aris ( назад)
benar wahai ali...ada lg satu tarekat ahmadiyah pun difatwakan sesat...Nabi kan sudah berpesan "Aku tinggalkan kepada kamu 2 perkara. sekiranya kamu berpegang pada kedua-duanya, kamu tidak akan sesat selamanya iaitu kitab Allah (Al-Quran) dan sunnahku" hadis riwat Imam Malik. dari hadis ini pun sudah cukup untuk menjadi panduan hidup kita supaya tidak lari dari akidah ahlus sunnah wal jamaah...supaya Allah menyelamatkan kita...


Автор razz miee ( назад)
org yg b'tanya kenapa disembunyikn?

gua kata...kalau lu nampak 10 juta depan mata tak da org masa itu..

lu mau kasi sama polis apa lu kasi tayang2 ka itu 10 juta depan org awam sebelum polis sampai nti ada yg curi mah...

sebab itu lu mesti kasi sembunyi tu 10 juta baru selamat bawa pergi balai polis...

haha ada paham ini kiasan ka?

10 juta:ilmu al-haq

org awam:nanti ada orang awam belajar sekejap ja terus tak belajar sampai habis.

polis:maksudnya org nak belajar

balai;tmpt org2 yg faham


Автор EmpayarMelayu 1Malaysia! ( назад)
Hang sape nak tengok muka orang ade nur imam ke tidak ? adekah allah menilai seseorang hamba dari segi rupa paras ? sila jawab !

Автор Nizam Act ( назад)
Setiap manusia perlu berguru, kena guru yg berwasilah, berbaiah dgn guru, faham ko, bkn berbaiah tiga line,yg tu yg karut, sahabat nabi semunya berbaiah dgn nabi, klau sapa kata ni sesat sah la org tu mangkuk ayun,

Автор Zull Kiffli ( назад)
mintak maaf menyelit,sy bukan lah arif sgt bab nur2 Allah ni,tp apa yg En Mali cakap ni x elok,knp kita perlu menilai seseorang dari luaranya,jgn lah terhijab dgn luaranya kerna kita xtahu darjatnya di sisi Allah,bukanlah nk membanggakan dia tp sekurang2nya hormat lah ciptaan tuhan..dan apa yg saya tahu nur Allah tu bukan lah cahaya semata2..

Автор bob majid ( назад)
73 jalan...satu jalan yang diredhai Allah.......


Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
Imam Syafie R.A waliAllah ya benar.. ingatkan salah 1 tulisan Imam Al-Ghazali R.A mengatakan di zaman beliau shaja ada 44 tarekat muktabar yg berkemungkinan tarekat Nasqbandi & tarekat suhrawardi(menganggar shaja) pon ada sekali.. bedasar kan tulisan beliau R.A, benarlah kata mrka tarekat2(yg muktabar) adlah berasal drp Rasulullah S.A.W.(ini bab lain sikit,poinnya kta2 Imam al-Ghazali tadi)

Автор Hariz Kochie ( назад)
Imam Syafie pon wali Allah..xde pon dia kate nk terbit buku/hujah dia kene mintak izin..xde pon dia cerita pasal tariqat..seolah2,imam tarekat sahaja mencapai tasawuf tinggi,imam2 besar yg lain rendah sahaja disisi Allah..


Автор acutlia ( назад)
Klu xtau jln tarekat baik duk diam...biar yang arif je terangkan...jln menuju kebersihan hati tu....golongan wahabi mmg xsuka.....

Автор ali abu ( назад)
Alhamdulillah, Tarekat Naqsyabandi sudahpun difatwakan sesat oleh JAKIM. Boleh cek kat portal Jakim ^__^


Автор ali abu ( назад)
anda ahli tarekat???jika ya..kenapa anda rasa pekara ini buruk dan ingin dideletekan??sekira ia adalah jalan menuju Allah??islam itu di ajar secara terbuka bukan ajaran tertutup...

Автор A.Hazlie A.Ahyat ( назад)
khairullnizan dahlan jenis otak reput..otak kayu!!

Автор khairullnizan dahlan ( назад)
kalau benda elok... kenapa nak takut? kalau ianya benar... kenapa gabra bila letak You tube.... bermakna... ini bidaah yang Rasulullah katakan sesat dan ke neraka

Автор khairullnizan dahlan ( назад)
bidaah .. bidaah... bidaah.... tak lain hanyalah bidaah yang diada-adakan yang mana dibenci oleh Rasulullah.... jangan terpedaya dengan tipudaya Iblis.... kembalilah kepada Islam yang benar yang bersih dari Bidaah dan syirik

Автор The Code ( назад)
soalan pokok..kenapa harus belajar agama?Dari ilmu syariat hingga tarekat sampai makrifat?
Adakah sebab nak buktikan siapa yg meniti atas jln yg benar?Adakah itu tujuan kita?Soalan mudah...tujuan hidup untuk apa?Kemana tuju kita selepas ini...adakah kita semakin jauh dari nur islam itu sendiri?

Автор Skatemalaysia Panorama ( назад)
AKu bukan tarikat, aku ASWJ. Nasihjatr aku jgn cepat kita menuduh, menilai benda yg kita tak kaji or belajar. Jgn kita menghukum, hanya ALLAH SWT sahaja yg boleh menghukum. Kita hanya boleh tegur dan menasihati dgn cara yg elok. Tak perlu maki, menghina..sampai bila Islam nak bersatu. Baru mazhab, jgn pula kita ikut cam politik. Islam berpecah sebab BN dan PAS dan KeAdilan. Cukuplah yg dah berpecah ni. Takan nak tambah lagi? Harap kiat semua dpt hiadayah dan sentiasa berada di jalan yg benar.

Автор Skatemalaysia Panorama ( назад)
Tak semua sufi yg kita dgr adalah seperti yg kita jangkakan, kita sering dgr sufi / tarikat ni hanya berzikir, tak perlu solat 5 waktu. Niat je kan? Well itu 100% tak betul. Meang ada yg cam tu tapi mostly kat overseas. Korang cari kat youtube, ada video pompuan mat saleh UK masuk Islam ikut tarikat, dia berzikir dlm gelap ngan sheikh dia...laki pompuan dok bercampur...itu mmg tak kena la...

Kalau video atas ni sekadar mereka salam beri penghormatan kat ulamak mereka tak salah aku rasa. Sambung

Автор Skatemalaysia Panorama ( назад)
Assalamualaikum, semua Islam perlu bersatu. First of all, semua mazhab memang tolak SYIAH (Shiite / Shia)....

YG lain tu tolong kaji dahulu. Tak semua tarikat itu sesat tak semua wahhabi itu sesat. Kita fikir logik. Tak semua org dlm Al Sunnah Wal Jemaah (ASWJ) itu betul. Yg menyesatkan org dlm mazhab tersebut bukan mazhab itu.

Syiah dah tak dpt nak selamatkan or menyatukan. Lain boleh lagi. Tarikat pun ada byk selain Nasyaqabandi, Tijaani dan lain2....sambung

Автор jagung808 ( назад)
apa ini jalan rasulullah? rasulullah ajar beginikah? fattabiouni kah ini?

Автор Odd Man ( назад)
ko ni meroyan ke? syikh nazim tu tarikat naqshbandi haqqani. yg video atas ni naqshbandi al-kholidi. murshid diorang tak sama la wey. yang ko maki orang yang dah mati pesal? kalau yer pun muka nazim tu takda nur iman. ko cermin la muka ko sendiri. ada tak nur iman? sibuk nak cakap orang lain sesat. betulkan diri cukup la. rasa bagus la ko ni.

Автор Odd Man ( назад)
macam mana ko tahu diorang 100% sesat? aku tak tahu jadi aku tak berani cakap dia sesat. nanti takut jadi fitnah. kalau fitnah 0.00001% pun dosa tetap 100%. aku dah check, majlis fatwa n9 dah luluskan tarikat ni, yang selebihnya aku tak berani komen la. point aku jangan cepat judge orang lain, jangan cepat sangat nak label sesat takut nanti terpalit kat kain sendiri.

Автор MALI KATY ( назад)
kenapa perlu menari mcm org hilang akal tarikat NASIM ni??

Автор MALI KATY ( назад)
apa lah ko punya statement? akidah sesat walau 0.000001% pasti neraka tptnya ...no kompromi

Автор MALI KATY ( назад)
RAJA ASMAN dr perak tu ikut tarikat yg salah.....sapa nk jawap???......aku tgk muka sheikh nasim tu tiada NUR IMAN ....mcm muka ulama syiah kafir tu ....hitam...keruh x dak seri langsung

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
tahukah anda bahawa Imam Syafie (r.a) , malahan Sayyid Sheikh Abdol Kadir Jaelani (r.a) semua dituduh sesat kerana tidak 'sekepala' dengan pemerintah zaman mereka!!(dan berdozen lagi Imam2 Sunnah Wal Jamaah yang lain.. mengapakah Tarekat Naqsyabandi difatwa sesat di sini tp tidak di turki, yemen & berdozen lgi negara lain!!? malahan Saudi juga tidak pernah 'menyesatkan' mereka!!?

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
Waalaikum Salam Warahmatullah Wabarakatuh.. jazakillahu khairan bro untuk maklumat ini,saudara..!! --chishti qadri's follower--

Автор Ibn Abdullah ( назад)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh. Kami berzikir kerana nak mencuci hati kami yang kotor. Kami berzikir kerana Allah. Nak kenal Allah kena bersih hati bersih jiwa. Zikir cara kami bersihkan hati dan bersihkan jiwa. Saudara jangan tersinggung pula. Harap saudara sudah faham kenapa kami harus berzikir. Jazakallah Khairon Khotiro.

Автор Ibn Abdullah ( назад)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh...Memang ada connection. Yang akarnya adalah Naqshbandiah. Daripada akarlah yang terhasil pohon2 Kholidi, Haqqani, Ahmadiah, Qadiriyyah, Muhamaddiah, & banyak lagi. Jazzakalah Khairon Khotiro.

Автор Ibn Abdullah ( назад)
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh...Saya rasa tak boleh kalau video ni diuploadkan kat youtube ni. Seharusnya kena dapat perkenan daripada Khalifah, Maulana, & Mursyid dulu. Dan yang pastinya mereka tak akan benarkan kalau nak tayang2 kat Umum ni. Orang AWWAM akan salah faham. Jangan tunjuk sangat kat Umum. Takut mereka semua akan salah faham dan label macam2 lagi. Seeloknya deletelah video ni untuk mengelakkan fitnah dan salah faham. Jazzakalah Khairon Khotiro.

Автор AbdeHaqq BenJohn ( назад)
Salam,bro.. ada sedikit p'tanyaan maklumat semata2 inshaAllah.. adakah tareqat naqshabandi kholidiah ada connection dengan tareqat naqshabandi haqqani(terutama di malaysia)..? k..

Автор Odd Man ( назад)
Tak payah nak kalut nak label orang lain sesat. aku rasa lebih elok budak2 masuk tarekat dari masuk kongsi. budak2 tarekat berzikir memuja Allah swt nak jadi penghuni syurga, budak2 kongsi dok sibok main buah nak jadi samseng. lu pikir la sendiri.

Автор Odd Man ( назад)
aku bukan pengikut tarekat. tapi aku heran kenapa orang benci sangat dengan diorang ni. ramai dok kalut cakap diorang sesat. yang ramai orang melayu minum arak buat maksiat tu apa? elok la diorang memuja Allah swt daripada memuja artis. walaupun aku bukan tak ikut tarekat tapi aku respect kepada orang2 yang ingin mendekati Penciptanya. sesat tak sesat tu Tuhan je yang tentukan. Wallahualam.

Автор Fierce Gangs ( назад)
kdg2 kita sedap sgt kutuk org...ntah2 org tarikat ni jumpa jalan, yg dok kutuk2 ni langsong x jumpa ape....jgn nak kutuk sgt la....mna taoajaran ni btol...LAGI BAIK DARI DOK MELALAK, BERJOGET, JOM HEBOH KONSERT2...sekurang2 dya org berzikir....memuju ALLAH

Автор Dauss Dauss ( назад)
setiap ajaran Islam itu untuk disebarkan bukan disembunyikan..kalau disembunyikan pasti ada sesuatu disebaliknya..tolong jelaskan..maaf sekiranya mengguris hati pihak tuan2 sekalian..


Автор khairullnizan dahlan ( назад)
dah tak cukup ke ajaran Rasulullah? hingga perlu mencipta ibadah baru.....

Автор Yasin Uworld ( назад)
ZIKIR ZIKIR ZIKIR..APA MATLAMAT ZIKIR PUN TAK TAU...BAIK TAK PAYAH ZIKIR KALAU TAK KENAL TUHAN.

Автор nurul baiti ( назад)
@napi83 masing2 ada kekurgn dan kelebihan..

Автор mustahil ( назад)
dah mendapat izin mursyid ke tayang video mcm ni dekat youtube?mohon kongsi apa kata mursyid membenarkan kamu upload video mcm ni.saya kurang arif melainkan apa yang Allah arifkan..mungkin salah satu bentuk untuk mempopularkan Tariqat Naqsyabandiah.tapi perlu dipikirkan baik dan buruk sebelum upload di Youtube.kalau banyak kepada yang buruk, mohon delete.simpan kat rumah..buat simpanan peribadi.

Автор Ibn Kadir ( назад)
ish3.. nampak sgt ko ni merapu.. tarikat x pernah nabi cipta, nk bersanad plk.. sesat sungguh sufi @ ahli bid'ah laknatullah..

Автор ahlong ahngah (800 лет назад)
nak tanya pada yang tahu..adakah cara ini ada dalam al-quran atau hadis..


Автор hafiz pkrpenang ( назад)
@walid747 kalau tak tau.. mengaku taktau... sebab tu org suruh pi cari guru.. tanya dia sendiri..

Автор Ahlussunnah Wal jamaah ( назад)
Klu saudara matnoq71 xpuas hati, kita ble bjumpa & bw skali 'guru' saudara yg mgajar ilmu al-quran dan al-hadis tu... Sia2 kata2 kita klu tanpa ilmu & tanpa dalil yg sahih... Semoga Allah kurniakan taufiq & hidayah buat kita smua... amin~


Автор Waled Hashemi ( назад)
Kenapa perlu berbaiah? Bagaimana kalau kita langgar baiah? Dosa tak?

Автор Ahmad Yusof ( назад)
@matnoq71 Bagi mereka yang berusaha bersungguh-sungguh mengamalkan dan melaksanakan hukum syariat, inilah yang dinamakan TARIKAT atau disebut dalam bahasa arab ialah TAREKAH. Tarikat dari segi bahasa ialah jalan.Apabila seseorang telah mempelajari, memahami dan meyakini ilmu syariat, lalu dia meLAKSANAKAN atau BERAMAL dengan ilmu syariat tersebut dengan bersungguh-sungguh, maka itulah yang diertikan dengan TARIKAT.

Anta ada facebook?

Автор merc mike ( назад)
@matnoq71 bkn itu mksud sy saudara..sy berkata dengan apa yg saya pelajari..yg memayahkan sesorang itu disebabkan dia dibelenggu kejahilan..kalau saudara tidak percaya kata2 sy..boleh saudara hubungi ustz harun din al-hafiz..beliau lebih maklum ttg tasawuf

Автор tojen73 ( назад)
@myfakir85 saya setuju dengan anda. setahu saya setiap amalan tariqah itu adalah dirahsiakan daripada pandangan awam. sesungguhnya sesuatu amalan itu hanya dapat dicapai pengertiannya oleh mereka yang mengalami pengalaman berzikir dengan dibimbing dengan Guru yang salik. diharap mereka yang tidak mengamal zikir dapat memahami perkara ini dan tidak memandang serong amalan tariqah

Автор merc mike ( назад)
adapun apa yg di tunjukkan di dlm video di atas,sy x brani nk jamin kesahihan nye,terlebih baik video semacam ini tdak di upload utk tontonan umum,kerna fitnah yg hebat nanti akn dilemparkan terhadap pengamal ilmu sufi,kerna masyarakat awam tidak tahu apa2 ttg kesufian,mereka hanya berlegar-legar di sekitar ilmu fiqah yg zahir shj,ilmu usul pn blom diselam,apatah lagi ilmu tasawuf.sekadar pndangan.pengamal sufi yg sbnr,tidak pernah menceraikan syariat zahir dari diri nye iaitu ilmu FIQAH & USUL.

Автор merc mike ( назад)
sy di sini terpanggil utk menulis, untuk membela ilmu tasawuf terhadap segala tohmahan dan kata2 yg dilontarkan mengikut emosi & nafsu yg mendatar tanpa disemak atau diteliti trlebih dahulu sblm berkata-kata. JANGAN sesekali anda samakn tasawuf dgn ajaran sesat. apa yg anda tahu ttg TASAWUF sbnrnye??prnah anda ambil ttg ia tahu sblm melontarkn kata2?? ISLAM tu sempurna di atas 3 ilmu iaitu ILMU FIQAH,ILMU USULUDDIN & ILMU TASAWUF.

Автор Jai Kakibetta ( назад)
@abc74130 sudah kah org yang menjatuh kan hukum tu kaji dulu sebelum jatuh kan hukum

Автор Jai Kakibetta ( назад)
@haiziel666
hihihuituih nama pun ada666 tak tahu la nak cakap apa

Автор tengku muscle ( назад)
@emi0218 BETOL BETOL BETOL!!!!

Автор sekebau ( назад)
sorry ler jgn marah... sajer nyer nk test korang...aku pun bukan paham sgt sebab tu ar aku perangkap korang utk dpt jawapan.... siapalah aku utk menghukum... lagipun tarekat ni bnyk membawa kita kearah kebaikan bukan kemungkaran... apapun tk yah lah bergaduh sesama muslim dlm isu remeh selagi ianya tk bercanggah dgn syarak.....

Автор Zazo Ly ( назад)
:) indah.

Автор Vendha Ardhana ( назад)
orang yang tak mengerti ... dilarang menilai, jika boleh menilai jangan menghujat sebelum mengerti

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 ko kena banyak lagi belajar tentang hadis terutama hadis sahih muslim....beratus ribu hadis beb abu muslim kumpul..bukan suka2 tulis cam hadis yg ko bagi ni...org jahil saje yg bnyk terpengaruh dlm ajaran sesat ni..rujuk al quran dan hadis itulah jln terbaik bagi mengelak dari terjerumus dlm kesesatan

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 bertaubat lah ikut ajaran islm yg sebenar....jgn nk menyombong masih terlalu cetek agama ko....

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 biar betul ko ni... hadis nabi mestilah kuar prkataan dari mulut dan tingkah laku dari rasul sebagai teladan untuk umatnya ... kalau sahabat tanya kepada sahabat itu bukannya hadis bodoh... itu hadis opah ko...

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 ko tolong jawab kat aku klu ko pandai sgt nabi dulu tarekat apa.... ayat mana dlm quran sebut pasal tarikat...... setahu aku org masuk tarikat ni bongkak kata bodoh kat org.. mcm ler ko ilmu tinggi sgt..sifat sombong ni sifat setan.... lagipun bnyk org masuk tarikat ni jadi gila...ilmu baik mane leh jadi gila... ilmu setan jer la leh jadi gila...ko tanya ayah pin pun dia tk ngaku yg dia tu sesat...

Автор sekebau ( назад)
@firdhal0ve hati ko tu bersih sgt ker
dah mcm geng ayah pin dah tuih..aku ludah kat kepala guru sesat korang

Автор sekebau ( назад)
@emi0218 ko tu yg jahil....meh panggil tok guru sesat ko jilat bontot aku...aku tengok dah macam ayah pin dah...
aku baca riwayat idup ulamak agung seperti iman malik ,iman abu hanifah..imanm nawawi.. tkde pun perangai mcm tok guru korang...mulia sgt ker tok guru korang ni.. iman malik sentiasa merasakan dirinya kerdil lagi hina... itulah sifat sebenar ulamak..ni nama tkde jasa pun dlm islam dh lagak.. puihh tuihh.

Автор sekebau ( назад)
wali2 Allah menangis kerna takutkan Allah...merasa dirinya kerdil disisi Allah.. geng ayah pin bangga apabila pengikut dtg memuja nyer...so paham jer ar..sesungguhnya siapalah aku utk menghukum seseorang apalagi menunuh org jahil

Автор sekebau ( назад)
@abongkadir sedap jer ko cakap org jahil
ko tu terlalu tksub pada manusia... ko balik baca kisah ulamak agung islam cam iman malik,iman syafie,iman abu hanifah, ader ker perangai cam tok guru korang...jauh skali nk riak takabur kerna mereka sedar mereka adalah hamba Allah yg hina...mereka kenal diri
mulia sgt ker tok guru korang... dah mcm ayah pin dah aku tengok.... meh jilat bontot aku...

Автор sekebau (68 лет назад)
apa tu tarikat...? ajaran sesat ker.. tarikat ni ada dlm quran ker... klu ada nabi tarikat apa... tapi aku tengok dah macam geng ayah pin dah... memuja manusia lebih pada allah... sedang kita suma sama saja disisi allah.. makhluk yg hina.. kita suma adalah hamba....tiada yg lebih mulia melainkan Allah.... tok guru ni lagak cam raja jer... mulia sgt ler tu meh jilat bontot aku.....

Автор Jai Kakibetta ( назад)
sapa kita nak jatuhkan hukum

Автор Mr Muil ( назад)
Suatu ketika Rasulullah SAW menarik sebuah garis lurus, lalu menarik garis-garis ke kanan dan ke kiri dari garis yang lurus itu. Kemudian beliau bersabda; Inilah (garis lurus) jalan Allah, sementara garis2 ke kanan dan ke kiri itu adalah jalan2 setan,kemudian beliau menbaca ayat: Dan bahwa (yang Kami perintahkan) ini adalah jalan-KU yang lurus, maka ikutilah dia; dan janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain), krn jalan2 itu mencerai-beraikan kamu dari jalan-NYA. (HR. Ahmad&Ad-Darimi)

Автор syed Zulfaez ( назад)
huh..sedangkan maksud sufi dan tasawwuff takde dalam kamus arabi,,heh

Автор syukran kamal ( назад)
ana tak pandai dlm hadis tp banyak la ikut pengajian hadis. tp x penah plak dgr ada riwayat sahabat buat mcm ni dengan nabi. juga tk penah tabi'in buat mcm ni masa berguru dgn sahabat..

hadis sahih, riwayat bukhari n muslim, dari aisyah ra
"barangsiapa yg mgada-adakan sesuatu dlm urusan agama ini yg bukan dari kami, maka ia tertolak".
(hadis ke-5, hadis 40 oleh imam nawawi"

Автор ioi ( назад)
huh..korang sume pandai2 belaka. Toksah la asyik nak kata sesat2 nih..takde sapa tahu akhir kalam. Sangka baik sudahlaa..yg penting dibenteras adalah anak2 muda yg tengah nak murtad dan hilang arah tuju sekarang ni harus diperbetulkan dan ditangani bersama..

Автор syed Zulfaez ( назад)
mashaallah...macam kalo x masuk tarekat x masuk islam..sudahlah dengan shahadah ..lepas2 belajarlah quran elok2 ..solat dan sebagainye...ni bidaah ..ini mesti dihapuskan...insyaallah

Автор GrupGucdevan ( назад)
Masha'Allah, salam from Nakshibandija Khalidija Sufis from Turkiya

Автор ioi ( назад)
ok..dr satu video komen ke satu video yg lain ko nak buat fitnah. JGN JADI BODOH..ko lahir ke dunia pun ada yg mengajar. Kecuali ko lahir takde org azankan? Mana datang ilmu? Nabi pun berguru dr Jibril.Nabi pun baiah sahabat. Alamak ko ni. Ckp benda tinggi melangit, perkara basic tak tau.Aku cabar ko!! hidup berbahagialah tanpa guru didunia yg ko anggap mudah ni. Aku tgaskan disini. Ahlillah jangan ko keji , kelak ko tau akibat dan kifarahnya. Aku berlepas diri. Ko akan telan semua kata2 ko tu

Автор ioi ( назад)
Salam all..tareqat ni sama seguru dgn yg di kuala kangsar ke?..Jazakallah

Автор bancut870201 ( назад)
Teruskan perjuangan Tuan..semoga kite smua kekal dlam perjalanan ini..Ilahi Anta Maqsudi Wa Redhaka Mathlubi...Allah..Allah..Allah..

Автор adi biey ( назад)
apalah korang ni..pemimpin korang cium2 padahal dia yg bwk byk kesesatan,,tapi guru ugama korang pulak nak mengata bila anak2 murid salam2 cium tangan.dah adat mengaji.amik berkat guru.guru bawak cahaya dan panduan pun korang nak tafsir bebukan..tak tau apa jangan cakap bukan2

Автор HEM SKKB ( назад)
apa tarikat baginda s.a.w kalau awak pandai sangat?nama apa tarikat tu?

Автор Azman Zainal ( назад)
ini lah adab a.k.a displin berguru.. allahu akbar.. al-fatihah kepada syeikh abdul wahab rokan dan para-para guru naqsyabandi al-kholidiah serta jemaah2, dan muslimin muslimat semua.. Amiin..

Автор mattob sir ( назад)
masyaAllah ramai gak ahli baru yang baiah yer....puak2 wahabi x tgk lagi video...kalu jumpa...jenuh tepis

Автор Mohd Haniff bin Ramli ( назад)
kembali pada zaman sahabat hadir berbai'ah di hadapan Nabi Muhammad shollallahu 'alaihi wa sallam..

Вставка видео:

URL 
Ссылка 

Поиск Видео

Top Видео

Top 100 >>>

Видео

Seo анализ сайта